#182570
Jyden

En netbank der ikke har andre måder at betjene kunderne på bør selvfølgelig ikke tage gebyr for netbank, uanset om det er lidt eller meget. Forøvrigt har BRF kreditbank nu også nedsat indlånsrenten fra f.eks. 1,25 % til 1,15 % kan jeg konstatere.
Det er iøvrigt en af mine tidligere kunder en forhenværende bankmand (der var for klog til at blive i banken) der har lært mig at man aldrig skal betale gebyr. Vi sad og forhandlede en kontrakt til 14 mill. kr. og han meddelte så at han ikke ville betale et gebyr på 30 kr. om måneden som lå som standart i materialet. Det kunne jeg godt forstå og måtte hjem og se hvordan det igrunden havde sneget sig ind. Det viste sig at være en “talsnedker” i vores hovedkontor der af uransagelige årsager havde fået sneget sådan et gebyr igennem systemet i virksomheden – ganske uloisk og uden at tænke på de konsekvenser sådan et pladdergebyr kunne skabe, men han fik sit budget til at stemme, og han er nu forhenværende. Indtil dette gebyr blev permanent fjernet måtte vores bogholderi hver måned bøvle manuelt med at fjerne det, men det viser kun at gebyrer er noget fanden har skabt og det skal man tænke sig godt om inden man indfører. Min daværende kunde er ikke blevet rig af ingenting, han nægter at betale nogen som helst form for gebyrer til nogen, og selvfølgelig er det ikke kun på at nægte at betale gebyrer han er blevet rig på , men ved etablering af en god forretning og hårdt arbejde, men at lave 500 mill kr. over nogle få år tager jeg hatten af for.
Jeg har iøvigt deltaget i en fokusgruppe om et finansielt produkt, og her viste det sig at folk vest for Storebælt er meget mod gebyrer da de slører priserne, mens dem der bor øst for Storebælt var knap så store modstandere. Det pågældende produkt er blevet indført uden gebyrer og en kanon succes.