Gebyr

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 48 i alt)
  • John N. (13)Forfatter
    Indlæg
  • #92889
    John N. (13)Forfatter

    Hej MyBanker

    Så er “Gebyrgribben" også landet hos BRF-Kredit. Nu bliver kunderne “belønnet" med et
    årligt netbankgebyr på 60 kr. Skulle vi også finde på at benytte vores netbank koster alle overførsler mv. 1 kr/stk.
    Dem som har et Visakort må yderligere betale 100 kr./år for dette.

    For at undgå denne “Gebyrgrib" opfordre BRF os til, at samle vores bankforretninger hos dem!

    Er der nogen her på MyBanker som kan anbefale en anden bank som ikke har denne grib flyvende og som giver lidt renter på en indlånskonto?
    Er bekendt med FIH-Erhvervsbank som benyttes, men for at sprede bankforbindelserne lidt ville et andet alternativ være godt.

    Mvh. John

    #181932
    JydenForfatter

    Det har jeg endnu ikke fået meddelelse om fra BRFkreditbank, men hvis det er tilfældet er jeg også den der er smuttet – men vi må underrette hinanden om gode alternative muligheder her på siden.
    Jeg har dog lige lavet en aftale med en anden bank der også havde gebyr på deres netbank, men det droppede de straks jeg nævnte at jeg ikke ville betale for “høflig selvbetjening".

    #181936
    Michael01Forfatter

    Samle og samle, din løn skal blot gå ind på kontoen, og nemkontoen skal ligeledes være i BRF

    #181986
    JydenForfatter

    Så har jeg også fået brev fra dem. Fatter ikke de ikke istedet nedsætter renten med 0,05 % eller sådan noget istedet for at indføre disse chikanegebyrer. Renterne skal vi jo betale skat af, men chikanegebyrerne vel ikke kan trækkes fra nogen steder.
    Deres begrundelse med indskydergaratifornden er jo også helt ude i hegnet. Mangler bankerne penge må de ansatte ned i løn, deres overenskomster er jo vildt gode med selvbestaltede fridage og masser af omsorgsdage har jeg erfaret.
    Man kan vel starte med at fyre analytikerne, hvad har de fundet ud af i umindelige tider.

    #182030
    JydenForfatter

    Til roligan
    Her har du andres kommentarer.

    Til alle ,
    Hvorfor er det at hvis man absolut skal genere kunderne med øgede omkostninger, at man ikke regulerer det over renten så der ikke skal betales mindre skat, istedet for gebyr.
    Det er jo ikke kun BRF kreditbank der er ude i dette, men mange andre banker bruger samme metode.

    #182032
    Michael01Forfatter

    Hvorfor forventer I at I kan have visa og betalinger gratis, hvis jeres nemkonto / løn ikke går ind i banken ?

    #182038
    AnonymForfatter

    Også farvel til BRF herfra.

    Især 1 kr. pr. overførelse er et irritationsgebyr jeg ikke accepterer.

    Men tak for godt samarbejde BRF.

    #182060
    JydenForfatter

    Jeg forventer det fordi BRF Kreditbank er en internetbank, hvor man ikke kan have alle sine bankforretniger, de tager f.eks ikke pensionskonti, og netbank og dankort er så det de har istedet for filialer m.v. Det forplumrer det hele hvis de begunder at tage gebyrer for sådan noget og man skal til at modregne det i den evt. rentefordel der kunne være hos banken. Billedet af hvad man kan regne med ved en bank er allerede broget nok, som du også selv før har været inde på.
    Jeg har personlig tidligere anbefalet et par stykker at bruge BRF bank, og det har de gjort forsi det kunne være et fornuftigt supplement i deres situation. De har begge henvendt sig til mig her i pinsen og sagt det synes de er noget mærkeligt noget med det brev de har fået.
    Jeg tror bankerne genereslt skal til at have et andet syn på at få det til at løbe rundt end bare det at lave gebyrer, sætte indlånsrenten ned og udlånsrenten op overfor kunderne.Nu må de til at kikke ind ad til internt og se hvor der kan skaffes penge af den vej.Rentemarginalen er jo øget helt vildt.

    #182074
    AnonymForfatter

    Ja, jeg er også færdig med at bruge BRF efter d. 1 sep, hvor gebyrhelvede går i gang.

    Jeg har min erhvervskonto/privatkonto hos dem og har haft den i nogle år… Jeg skrev og brokkede mig bla. fordi jeg ikke får ‘løn’ ind, men jeg har altid en pæn sum stående hos dem grundet firmaet. Det har dog ikke fået dem til at tilbyde, at jeg kan slippe for de 60 kr. Under alle omstændigheder skal man betale 1 kr. hver gang man overfører til andre konti…

    Så jeg har meddelt dem, at jeg finder et nyt pengeinstitut. Jeg vil opfordre andre, som har konto i BRF til det klage over deres gebyrer. Måske kan det få dem til at vågne op.

    #182090
    AnonymForfatter

    Jeg har kun deres højrente konto, uden nogen form for kort, og jeg bliver også ramt af deres nye gebyrer. Jeg flytter de penge, så snart jeg har fundet ud af hvor min opsparing/buffer skal placeres.
    Skifter i øvrigt min lønkonto og Visa fra Nykredit bank, hvor jeg har været kunde i mange år, til Danske Bank. Deres rente på er faldet fra ca. 3% på lønkontoen da jeg blev kunde til et stort rundt nul! Og så har Nykredit banks transaktionsbegyr på 0,75 kr altid irriteret mig!

    #182100
    MichaelForfatter

    Jeg melder mig i koret af kunder der er på vej væk fra BRF. Har lige pt. børneopsparinger og konti til diverse opsparinger, men ønsker ikke at betale for at opbevare og overføre penge. Iøvrigt meget kritisabelt, at man ikke tydeligt kan læse information om gebyrerne her:

    http://www.brf.dk/is/velkommen.nsf/alldocs/DOC_om_brfbank

    Man er nødt til at hente prisarket frem hvor man finder de nye gebyrer pr. 1/9 i parantes et godt stykke nede.

    Så farvel BRF herfra. Beholder dog børneopsparingerne og netbank med “saldokig" eller hvad de nu kalder det. Det vil fortsat være gratis og børneopsparingerne giver fornuftige 3% pt.

    #182106
    HalliHalloForfatter

    Jeg forstår da godt at BRF-Bank vil rydde lidt op i inaktive kunder samt vil satse mere på “helkunder".

    Nu er BRF-Bank jo ikke den eneste der tager betaling for “Netbanken", lur mig om ikke Danske Bank og måske andre banker snart begynder at tage betaling for denne service, herunder for overførsler samt indbetalingskort. Indtil 2007 tog Danske bank også betaling for denne service, i hvert fald for overførsler og indbealingskort.

    #182148
    sorringForfatter

    Der er ingen tvivl om, at gebyrgribben virkelig har fået fat i et godt emne, nemlig bankerne. Imidlertid undrer det mig, at der er så stor utilfredshed med, at bankerne vil oprkæve disse gebyrer – det er vel en måde at skaffe sig skattefritagede indtægter ? Hvem ville ikke prøve at skaffe sig indtægter uden skattebetaling ?
    Her er nogle forslag:
    Lønkonto: Finansnetbanken (tidligere EikBank og nu del af sparekassen Lolland) tager ikke gebyrer for dankort / visadankort / hævning i kontantautomater / overførsler til konti i Danmark / men giver heller ikke renter på indskud under 25.000 kr. og pebernødder for resten – der er dog et par kontoformer, der giver et par procent i rente. kig nærmere på hjemmesiden http://www.finansbanken.dk
    Opsparing: Her er der flere muligheder for bundne konti.
    F.eks. kan du oprette en konto med op til 36 måneders binding med mulighed for hævning mod dekort med en rente på 3,7% % p.a. i FIH Erhvervsbank. Der kan KUN indsættes 1 gang på kontoen.
    Kapitalpensionskonto kan med fordel overføres til Andelskassen-JAK-Slagelse, der tilbyder 2,75% p.a., hvilket er blandt de højeste for tiden. Bemærk, at banken kræver mindst 2 konti for at blive kunde.
    Børne- og børnebørnsopsparinger kan med fordel oprettes samme sted (JAK-Slagels), da de tilbyder 4% p.a. i rente for tiden. Der er næsten 100% sikkert det højest opnåelige i Danmark.
    Med Indskydergarantien i baglommen kan man jo godt blande bankerne, så man konsekvent udnytter fordelene og prøver at undgå ulemperne ved de enkelte pengeinstitutter.
    Det er min strategi og den har båret frugt gennem mange år.

    #182160
    HalliHalloForfatter

    Ja, man må gerne “blande bankerne", det er jo sund fornuft.

    Alle herinde, hvilket ses af deres indlæg, er jo næsten kunder 4-5 banker som:

    Finansbanken
    FiH
    Nørre Nebel
    BRF
    og jeg kunne blive ved………

    Og alle bliver så sure, bare der sker en enkelt lille ændring med et gebyr på 60 kr. for en netbank.

    Opfordring til MyBanker:

    Hvorfor laver I ikke en fortegnelse over hvor mange af de danske banker, som opkræver betaling for deres netbank samt betaling for et VisaDankort?

    #182162
    JydenForfatter

    Hej sorring,
    Tak for dit indlæg, men den der med skatten og skattefritagede indtægter kan du ikke lige “skære den ud i pap" for mig ? den er jeg nemlig ikke helt med på.
    mvh.Jyden

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.