#156196
Anonym

Jamen er det ikke dejligt at være en smule bagklog 🙂 på andres vegne. Tror du, at en medarbejder har gjort det med vilje? Men selvfølgelig har du ret sådan overordnet, men mennesker begår fejl. Forestil dig, at du var en af medarbejderne – så vil du sikkert være ked af situationen.

Så jeg fristes 🙂 til at stille dig følgende spørgsmål:

Er du aldrig kommet til at gå fra dit hus/lejlighed, hvor du har glemt at lukke et vindue?

Og har du aldrig glemt at låse din bil? – altså hvis du har en.

Og har du aldrig kørt bare 10 km for hurtigt i en bil?

Er du aldrig kommet 5 min. for sent på arbejde?

Har du aldrig begået fejl på dit arbejde?

Er du aldrig kommet til at tage fejl?

Er du aldrig kommet til at bakke ind i noget?

Har du aldrig glemt noget, hvor du ægrede dig “grusomt" bagefter?

Kan du bare besvare ja til et af spørgsmålene, så har du svaret på, hvorfor det er sket i bankens afdeling, at nogen har glemt at tjekke. Det er nemlig helt menneskeligt af og til at gøre ting, som man bagefter ægrer rigtig meget over. Personligt kan jeg svare ja til alle spørgsmålene – og jeg tillader mig 🙂 endda at opfatte mig selv som et meget pligtskyldigt og ansvarsfuldt menneske.

Jeg kom også til at tænke på, at alle ansatte i en hvilken som helst virksomhed i Danmark, fx. også i Fields shoppingcenter, hvor der vist ligger en ca 100 forretninger. Alle medarbejderne fra de forskellige forretninger, jo så også bør kontrollere alle de andre forretningers rum, toiletter mv., før de går hjem fra arbejde, for der kunne jo gemme sig en brandstifter eller en væmmelig tyv? Og hvis der så sker noget, så skal alle de måske hundreder af medarbejdere samt deres virksomheder have på hattepulden for deres “misrøgt" af deres manglende kontrol. Nej vel ? 🙂

Og mon ikke, at Danske Banks ledelse lige har talt og påskrevet ting overfor medarbejderne i den pågældende afdeling. Det tror jeg – og Danske Bank retter jo op på det for dem, der er berørt. Så jeg synes, at Danske Bank har gjort alt, hvad de kan for at løse tingene – de har jo gjort alt hvad de kan for at få løst problemet. Mere kan man da ikke forlange af nogen. Og så er jeg i øvrigt ligeglad med, om det er er en bank eller ej – for min holdning vil stadig være helt ens.

MVH/Nuser 🙂