#123862
Anonym

Min far og mor er faktisk havnet i en lidt kedelig situation omkring det MasterCard “forsikring". I forbindelse med sygdom kom de ikke afsted på en rejse og henvender sig derfor til MasterCard (ved SOS) for at få pengene igennem rejseforsikringen. Her får de så at vide at det kan de ikke få idet hele rejsen ikke er betalt med kortet. Og her kunne historien jo så ende med en morale om at man skal huske at læse det med småt… Men men i de betingelser min far har fået da han fik kortet er der ikke et sådant krav. MasterCard (ved SOS) siger dog at de har varslet nye betingelser, men dem har mine forældre aldrig modtaget – min far er en af dem der har mapper til alting og på hyllen står en særlig MasterCard-mappe og derfor er sikker på at de ikke har fået nogle ændrede betingelser. Det til trods har de netop fået et afslag med henvisning til at hele rejsen ikke er betalt med kortet.

Jeg har lovet at hjælpe og skal nu til at klage over afgørelsen – hvilket garanteret ikke hjælper et klap, men det er nu engang et krav for at kunne indbringe sagen for Forsikringsankenævnet.

Er der nogen der ved hvilke krav der kan stilles til forsikringsselskabet omkring dokumentation for at de rent faktisk har varslet ændringer af betingelserne???