Mastercard

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Indlæg
  • #119544
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg vil godt advare mod brug af Mastercard i udlandet!!

    Jeg var i januar 3 uger i Thailand med familien.
    Vi havde medbragt visa-dankort (SparNord) og et master-card fra LIC (lærerstandens indkøbscentral) udstedt af Lån&spar bank.
    Jeg tænkte det var smart med Mastercard da vi havde en måneds rentefri kredit.
    Da jeg kom hjem fik jeg en ubehagelig overraskelse da jeg tjekkede mine kontoudtog.
    Når jeg havde hævet 12.000 bath kostede det med visa-dankortet 1855 kr (+30 i gebyr) men med Mastercard 2072 (+50 kr i gebyr) , det var altså 237 kr dyrere at hæve hvad der svarer til 1885 kr = 12,5 procent dyrere!!!
    På mit kontoudtog er det på kursen prisforskellen kommer frem, hos Spar nord (visakortet) handles bath til kurs 15,46 og på mastercardet til 17,26…

    DET ER SQ DA FRÆKT!!!

    #119546
    MichaelForfatter

    Der er nogle pæne kursudsving på THB, så mon ikke bare det er det du har været ude for? Jeg gætter på, at du ikke har hævet pengene samme dag med de to kort eller?

    Kilde: http://www.valutakurser.dk

    #121482
    AnonymForfatter

    hej Sirfryd

    Jeg er journalist på dr.
    Vil du ikke hurtigst muligt kontakte mig med din valutakurs-historie fra thailnad på 21297015 eller trjo@dr.dk

    Venlig hilsen Troels Jørgénsen

    #121516
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg er nu blevet noget klogere på min historie om Master Card.

    Jeg har undersøgt hvad de officielle valuta-kurser var på de pågældende tidspunkter. Det har vist sig at kursen på mit LIC-kort (Lån og spar bank) er den korrekte kurs mens fejlen i virkeligheden ligger hos Spar Nord der har givet mig en for god kurs. Spar Nord har endnu ikke rettet henvendelse ang. den forkerte kurs…

    Så jeg beklager hvis jeg har skræmt nogen fra brugen af Master Card, det er slet ikke så ringe alligevel…

    Men man kan da lære det at man skal holde øje med de kurser for der sker altså fejl i bankverdenen….

    Mvh
    Søren

    #121606
    AnonymForfatter

    Hej sirfryd! jeg er en ung mand på 23 år, der lige har set forbrugermagasinet Kontant. Jeg kan herunder forstå at det er dig som medvirker i indslaget omhandlende Mastercardi udlandet. Jeg vil først og fremmest sige dig tak for at hjælpe så mange uvidende danskere til at få øjnene op for bankernes skjulte pengemaskine.
    Hernæst vil jeg stille dig et spørgsmål, som du eller nogen andre på dette forum muligvis kan svare mig på. Jeg har købt en rejse gennem Apollo-rejser og betalt med mit mastercard jeg lige har fået. På min banks hjemmeside står der at jeg SKAL betale rejsen med mastercarded for den på mastercardet tilknyttede rejse og afbestillingsforsikring dækker. På lpmastercard.dk har jeg læst mig frem til at man IKKE skal betale rejsens pris med mastercardet for diverse forsikringer dækker. Dette gør mig meget forvirret. Endvidere bliver min forvirring ikke mindre af et tidligere indlæg på dette forum hvor én skriver at Apollo ikke ønsker man betaler med Mastercard og kan nægte betaling med dette kort.

    Dvs.:
    -Hvis jeg betaler for mit årlige gebyr for mastercard på 895 så har jeg som udgangspunkt rejse -og afbestillingsforsikringen for husstanden.

    -Køber jeg en rejse på nettet skal jeg IKKE betale denne med mastercardet, af frygt for rejseselskabet nægter at godkende betalingsformen og forsikringerne.

    -Betaler jeg derimod rejsen med VISA/Dankort og samtidig slet ikke bruger Mastercardet i årets løb, så er Mastercardet sådan set bare en rejseforsikring til de 895 kr.

    Mit spørgsmål er så bare hvordan det kan være lovligt at bankerne? De aner jo INTET om hvad det er de rådgiver om.

    Det er usmagelig dårlig service hvis i spørger mig.

    #121608
    AnonymForfatter

    Hej sirfryd! jeg er en ung mand på 23 år, der lige har set forbrugermagasinet Kontant. Jeg kan herunder forstå at det er dig som medvirker i indslaget omhandlende Mastercardi udlandet. Jeg vil først og fremmest sige dig tak for at hjælpe så mange uvidende danskere til at få øjnene op for bankernes skjulte pengemaskine.
    Hernæst vil jeg stille dig et spørgsmål, som du eller nogen andre på dette forum muligvis kan svare mig på. Jeg har købt en rejse gennem Apollo-rejser og betalt med mit mastercard jeg lige har fået. På min banks hjemmeside står der at jeg SKAL betale rejsen med mastercarded for den på mastercardet tilknyttede rejse og afbestillingsforsikring dækker. På lpmastercard.dk har jeg læst mig frem til at man IKKE skal betale rejsens pris med mastercardet for diverse forsikringer dækker. Dette gør mig meget forvirret. Endvidere bliver min forvirring ikke mindre af et tidligere indlæg på dette forum hvor én skriver at Apollo ikke ønsker man betaler med Mastercard og kan nægte betaling med dette kort.

    Dvs.:
    -Hvis jeg betaler for mit årlige gebyr for mastercard på 895 så har jeg som udgangspunkt rejse -og afbestillingsforsikringen for husstanden.

    -Køber jeg en rejse på nettet skal jeg IKKE betale denne med mastercardet, af frygt for rejseselskabet nægter at godkende betalingsformen og forsikringerne.

    -Betaler jeg derimod rejsen med VISA/Dankort og samtidig slet ikke bruger Mastercardet i årets løb, så er Mastercardet sådan set bare en rejseforsikring til de 895 kr.

    Mit spørgsmål er så bare hvordan det kan være lovligt at bankerne? De aner jo INTET om hvad det er de rådgiver om.

    Det er usmagelig dårlig service hvis i spørger mig.

    #121610
    AnonymForfatter

    Hmmm..hvis du ikke bruger kortet og kun har det som rejseforsikring, jamen så har du en rejseforsikring. ligesom hos et forsikringsselskab. Er det odiøst at sælge en rejseforsikring?
    Hvis kunderne ikke bruger kortet og ikke vil have en rejseforsikring. Ja så skal de ikke have kortet med en rejseforsikring. Du kan så vidt jeg ved også få kortet uden rejseforsikring. Gratis endda.
    Der er jo faktisk også andre forsikringer f.eks. elektronikforsikring.

    Og der er forskel på om du skal købe rejsen med dit MC eller ikke købe for at forsikringen gælder. Det er vist op til den enkelte udbyder. Så du kan ikke kun kigge på http://www.lpmastercard.dk. Du skal kigge på det enkelte pengeinstitut hjemmeside.

    Rotrix

    #121614
    AnonymForfatter

    På følgende hjemmeside for LP-MasterCard

    http://www.lpmastercard.dk/LPMCweb/data.nsf/webDocuments/CE511B01CA543BDDC125707A004376D1/$FILE/MASTERCARD%20STANDARD.pdf

    kan du læse følgende:

    3.3 Det er en betingelse for dækningen, at hele rejsen (inkl. depositum) er betalt med sikredes MasterCard
    Standard hos rejsearrangør/-bureau eller via internettet. Rejsearrangøren skal kunne modtage kortet som
    betalingsmiddel.
    Ved rejse menes rejser, der er bestilt og betalt før afrejsen.
    Ved rejsearrangør menes også fly-, færge- og busselskab, FDM eller lignende steder, der sælger
    rejser.

    På følgende hjemmeside for Apollo-Rejser

    http://www.apollorejser.dk/FAQ+NY/Inden+afrejse/BetalingDepositum.htm

    kan du læse følgende:

    Betaling/Depositum
    Ved booking og betaling mindre end 42 dage før afrejse, hvor betaling sker via overførsel til Apollos bankkonto, skal banken kunne bekræfte at betaling er sket. Aftalen er først bindende, når Apollo har modtaget bekræftelsen. Direkte betaling over internet med dankort eller visa/dankort, uden gebyr.

    #121650
    AnonymForfatter

    Du har så inderligt ret. Det er op til den enkelte udbyder… Mit kort er udstedt af Sparekassen Himmerland og de har aftalen med LP mastercard. Jeg gentager: På Sparekassen Himmerlands hjemmeside står der at en rejse SKAL betales med kortet for rejseforsikringen gælder. På LP mastercards hjemmeside (dem som Sparekassen Himmerland har en aftale med)står der at jeg IKKE er forpligtet til at betale rejsen med kortet for forsikringen gælder.

    Her kommer så spørgsmålet til en million. Hvordan kan en sparekasse der udsteder kortet til mig og dennes samarbejdspartner ( LP mastercard) have 2 forskellige og 100% modsigende retningslinier?

    #121652
    AnonymForfatter

    FCN:
    Ja og nej. Sjovt nok står der at kortet IKKE skal bruges til at betale med.
    Her er linket til lp mastercard hvor der står følgende:

    http://www.lpmastercard.dk/lpmcweb/data.nsf/webDocuments/9C26FA118A842809C125731D002E9393

    Skal rejsen købes på kortet, for at forsikringen gælder?
    Nej, hvis du har et MasterCard Guld, behøver rejsen ikke at være købt på kortet.

    og da mastercard Guld er den eneste med alle forsikringerne i hvert fald i min sparekasse er det dette kort jeg har. -men som sagt står der på Sparekassen Himmerlands side at man SKAL betale med kortet for forsikringen gælder.. også hvis det drejer sig om et Mastercard guld.

    og som svar på dit indlæg. Citat: " Betaling/Depositum
    Ved booking og betaling mindre end 42 dage før afrejse, hvor betaling sker via overførsel til Apollos bankkonto, skal banken kunne bekræfte at betaling er sket. Aftalen er først bindende, når Apollo har modtaget bekræftelsen. Direkte betaling over internet med dankort eller visa/dankort, uden gebyr." Citat slut.

    I overstående tekst står jo INTET om mastercard, men derimod betaling via bankoverførsel eller med Visa/Dankort.

    Venlig hilsen

    Tobias

    #121664
    AnonymForfatter

    Neoz eller måske hellere Tobias:

    Ja, tilsyneladende vil banker og rejsebureauer gerne skjule, hvad de har gang i.

    Så er der jo kun én måde, at finde ud af det på.
    Og det er at efterprøve hvert enkelt tilfælde for sig frem til købet af rejsen.

    Prøv at fuldføre købet af en rejse over internettet hos Apollo-Rejser ved hjælp af et MasterCard.

    Så finder du ud af, hvor meget Apollo-Rejser tager i gebyr for brug af et MasterCard!

    Jeg er sikker på, at Apollo-Rejser har en mulighed for betaling med MasterCard over internettet, men de fortæller nok først, hvor mange procent det koster i gebyr, lige før du skal acceptere betalingen af rejsen.

    Der er tidligere set eksempler på, at rejsebureauer er taget på fersk gerning i at tilskrive tillæg/gebyrer (lovlige/ulovlige/efter fri fantasi) efterhånden, som kunden arbejder sig igennem købsproceduren.

    #121668
    AnonymForfatter

    Hej igen. Jeg har allerede betalt depositum på 1900 kr med mit Mastercard. Der stod intet om et gebyr så hvis de trækker det springer jeg i luften.

    #121680
    AnonymForfatter

    Jeg har forsøgt, at finde ud af, om man skal betale et gebyr på 1,25 % af en pakkerejses totalpris hos Apollo-Rejser.

    Jeg er kommet hertil ved betaling af en pakkerejse, hvor jeg skal til at afgive mine MasterCard-oplysninger:

    https://kuoniscandinavia.net/cgi-bin/bokning.cgi/b_jdpayguis.p?boknr=080508719000&losenord=WPH933&p-valuta=DKK

    Her skal jeg så taste mine MasterCard-oplysninger ind for at betale for rejsen (det ønske jeg ikke!).

    Men jeg kan herfra se nærmere på evt. gebyrer:

    Klik på: ”Se vor internetpolicy”

    http://www.apollorejser.dk/apollo/Internet+policy.htm

    Klik på: ” http://www.betaling.dk

    http://www.pbs-international.dk/frontpage

    Til venstre i ”Menu” , peg på ”Internetforretninger”, klik på ”Priser”

    http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/priser?mid=CADEC2D9-3DD2-4C68-A95E-496053106677

    Her står der bl.a.:

    Priser MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB
    (Internetforretninger)

    Priser MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB
    (Internetforretninger)
    Oprettelse af indløsningsaftale
    Via webhotel: 250 kroner.
    Ved certificeret software og egen server: 1.250 kroner.
    Årsabonnement
    1.000 kroner.
    Serviceafgift
    1,25 % af omsætningen på kort udstedt i Danmark (minimum 1,95 kroner pr. transaktion).
    5,75 % af omsætningen på kort udstedt i udlandet (minimum 1,95 kroner pr. transaktion).

    Hvad vedkommer disse oplysninger en kunde i Apollo-Rejser, hvis det er gratis at benytte MasterCard´et ved betaling af en pakkerejse over Internettet?

    Jeg spørger bare?

    #123862
    AnonymForfatter

    Min far og mor er faktisk havnet i en lidt kedelig situation omkring det MasterCard “forsikring". I forbindelse med sygdom kom de ikke afsted på en rejse og henvender sig derfor til MasterCard (ved SOS) for at få pengene igennem rejseforsikringen. Her får de så at vide at det kan de ikke få idet hele rejsen ikke er betalt med kortet. Og her kunne historien jo så ende med en morale om at man skal huske at læse det med småt… Men men i de betingelser min far har fået da han fik kortet er der ikke et sådant krav. MasterCard (ved SOS) siger dog at de har varslet nye betingelser, men dem har mine forældre aldrig modtaget – min far er en af dem der har mapper til alting og på hyllen står en særlig MasterCard-mappe og derfor er sikker på at de ikke har fået nogle ændrede betingelser. Det til trods har de netop fået et afslag med henvisning til at hele rejsen ikke er betalt med kortet.

    Jeg har lovet at hjælpe og skal nu til at klage over afgørelsen – hvilket garanteret ikke hjælper et klap, men det er nu engang et krav for at kunne indbringe sagen for Forsikringsankenævnet.

    Er der nogen der ved hvilke krav der kan stilles til forsikringsselskabet omkring dokumentation for at de rent faktisk har varslet ændringer af betingelserne???

    #193332
    AnonymForfatter

    Hej Alle I vidende folk.
    Kan nogen fortælle mig hvilke kreditkort etc. er bedst at være i besiddelse af på en rejse til USA?? Jeg har Visa kort hos Nykredit og Lic -Mastercard hos Lån og spar.
    Hilsen fra Gitte

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.