realkredit negativ-vurdering pg. ingen a-kassemedlemskab?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Rasmus SørensenForfatter
    Indlæg
  • #96253
    Rasmus SørensenForfatter

    kære alle,

    Jeg er i den situation, at jeg er fast ansat gymnasielærer på deltid (kun med studiegæld) men kan ikke opnå de obligatoriske timer, så jeg kan blive dagpenge-berettiget. Jeg er derfor ikke medlem af en a-kasse, idet det vil være spild af penge for mig, indtil nu.

    Nu er det så bare det at jeg havde set på en lejlighed til 500000, og har sparet op til udbetalingen. Men jeg dumpede realkredit vurdering, og det siger min bankrådgiver er fordi jeg ikke er medlem af en a-kasse. Fordi systemet er bygget sådan, at man skal være medlem af en a-kasse for at bestå en kreditvurdering hos realkredit.

    Jeg er hverken registreret i hverken RKI, debitor eller andet form for negativ register.

    Kan det virkelig passe? At man skal være medlem af en A-kasse for at godkendt til et realkredit-lån? I så fald er jeg fucked resten af min karriere, hvis jeg der hvor jeg er nu 🙁

    #230932
    KrisserForfatter

    Det er næppe i sig selv en fast betingelse i noget realkreditinstitut, men det kan være en udslagsgivende faktor hvis din økonomi i forvejen ikke er robust.

    Din studiegæld medregnes i din samlede nettoformue, der som udgangspunkt skal være positiv.

    #230934
    Rasmus SørensenForfatter

    Tak for svaret,

    Som jeg siger ved ikke hvordan man definere en rebust økonomi? Om det er fordi man skal 20000 eller mere udbetalt efter skat måneden? Før de mener man er rubust.

    Jeg får 16800, men er fast ansat. Jeg har ikke andet gæld end min 290000 til S.U, som jeg først er færdig med afdrage på den anden side 2025.

    Jeg har hverken en rig kone eller kæreste (er enlig) og heller ikke forældre som kan hjælpe mig.

    Så jeg må bide i det sure æble og håbe at jeg enten får flere timer, vinder i Lotto eller finde en rig kæreste 😀

    mvh

    Rasmus

    #230936