Overførelse fra Iran. – Iht. salg af bolig – Gjort korrekt

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Adam SEForfatter
    Indlæg
  • #96036
    Adam SEForfatter

    Hej forum.

    Jeg blev gift for ca. 9 år siden med en dejlig iransk pige. Hun er sidenhen flyttet til Danmark og har boet her sammen med mig de sidste 8 år. I den forbindelsen satte hun sin egen bolig til salg i Iran, den er først blevet solgt her i sidste uge, og vi vil nu gerne have de penge hjem til Danmark lovligt.

    Der er tale om 500.000 kr. og pga. sanktionerne der er i Iran er det ikke muligt at få dem overført, så de skal afhentes kontant.

    Vi har naturligvis alt dokumentation på at pengene kommer fra et hus salg og får oversat disse af en autoriseret oversætter og får dem stemplet af udenrigsministeriet i Iran og andre nødvendige ministerier.

    Hvordan bære vi os af med at hente pengene lovligt og få dem sat ind på en dansk bankkonto uden at opleve problemer?

    Tusind tak for jeres hjælp.

    Ps. Vi er begge naturligvis danske statsborgere hvis det har noget at sige.

    #229016
    testForfatter

    Ikke noget jeg har personlig erfaring med men kontant behold har jeg ofte deklareret i forbidenlse med rejser. Nogen lande har sågar ingen bund grænse haft.

    http://www.skat.dk/data.aspx?oId=2234822

    #229026
    testForfatter

    Ps mellem Danmark og Iran er det såvidt jeg ved korekt at det er proplemqtisk. Da jeg havde ansvar for salg i Iran betalte den lokale agent alle lokale omkostninger af den grund men kan du ikke få pengende ud via Dubai? Der er trods alt en del penge at rende rundt med .

    Men som sagt har aldrig prøvet selv men jeg merne bare du skal deklarere dem ved indrejse i dk. En kopi af slags aftalen var nok fin at ha med som dokumentation

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.