Afkast på opsparring

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Mikmak1Forfatter
    Indlæg
  • #95993
    Mikmak1Forfatter

    Hvilken bank bør man se nøjere på ud fra dette ene kriterie (i første omgang). Leder efter en bank/mulighed der giver det største afkast af en opsparring på små 200.000 kr. Dog er jeg ikke speciel risiko villig. Kan nogle give mig et hint? Prøvede lige at bruge sites mulighed for at få en hilse af banker inde under “opsparring", men umiddelbart synes jeg at det ser ud som om at der ikke er nogen større forskel mellem dem.

    #228576
    testForfatter

    Ebberøde bank har gode indlånsrenter.

    Der er en liste her på hjemme siden men Renter på indestående på en almindeligste konto er tæt på nul

    #228578
    testForfatter
    #228592
    thsvForfatter

    Basisbank har pt. åbnet for flere opsparingskonto med f.eks. 1,1% ved 12 måneders binding og mindst 100.000 kr indestående.
    Renten falder så 0,1% p.a. ved 6, 3 og 1 måneders binding.
    Og bemærk at det er med en rigtig netbank og ikke som Santanders og Norweigans løsning.

    #228596
    thsvForfatter

    Og kan se at Mybankers oversigt reelt er værdiløs, da Basisbank selv skriver:
    “04-01-2018: Disse højrentekonti er lukket for indskud
    Vi gør opmærksom på, at vi i øjeblikket har lukket for indskud på Højrente 31, Højrente 91, Højrente 180 og Højrente 360.
    Har du overført beløb til en af disse Højrentekonti, vil beløbet blive returneret.
    Det er fortsat muligt at indskyde på Højrente Basis.
    Vi giver besked her i ‘Aktuelt i banken’, når der igen er åbent for indskud."

    Fandt det da jeg ville finde et link til disse kontoer, men de ikke var synlige via forsiden.
    Det er nyt at Højrente 31 er spærret for yderligere indskud, men det skyldes jo nok den lave rente, da den reelle rente for bankindstående jo for tiden er negativ.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.