Køb af hus til udlejning.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • LennyForfatter
    Indlæg
  • #95955
    LennyForfatter

    Hjææælp. Jeg går med tanken om at købe et hus til udlejning. Men det er jo lidt en jungle.
    Har kig på et hus til 1,4million. Finanseringen før skat koster 74000 p.a. og der er ejer udgifter i huset for 16000 p.a. er ikke interesseret i stort overskud da det var meningen at lejerne er mine forældre. Tænkte en leje på mellem 6500 og 8000 kr. Ville være ok. Men kan nogle rare mennesker herinde hjælpe mig med at stille regnestykket op så jeg kan se om det kan hænge sammen for mig med skat og fradrag osv.?

    #228236
    testForfatter

    Der er en vits ikke?

    #228244
    LennyForfatter

    Nej

    #228246
    testForfatter

    prøv at læs de andre tråde der er om emnet.

    #228250
    morsdrengForfatter

    Dit spørgsmål kan IKKE besvares, dertil mangler der alt for mange oplysninger.

    Det er ikke kun spørgsmålet, om lejeindtægten kan dække dine udgifter på huset, den skal også svare til markedslejen for et tilsvarende hus/lejemål i området. Hvis dette ikke er tilfældet kan det betyde, at enten du eller dine forældre får problemer med SKAT.

    Når dine udgifter til huset udgør 74,.000 kr. + 16.000 kr. = 90.000 kr. er en mdl. lejeindtægt på 6.500 – 8.000 kr. slet ikke nok til at dække dine udgifter, som også skal indeholde vedligeholdelse og beskatning af lejeindtægten.

    Start med at finde ud af, om du i det hele taget kan finansiere et huskøb til 1,4 millioner, når huset skal udlejes. Kreditforeningens og bankens sikkerhed i huset vil have en langt mindre værdi når huset er udlejet, end hvis det havde været beboet af dig/ejeren.

    Kan du få finansieret købet af huset, bør du kontakte en revisor og få ham til at opstille regnestykket for dig. Du skal alligevel bruge hans hjælp i forbindelse med din årlige aflæggelse af regnskab vedrørende udlejningsejendommen. Han vil også kunne fortælle dig, at du skal betale ejendomsavancebeskatning af din eventuelle fortjeneste ved salg af udlejningsejendommen, vejlede dig om beskatningsformen og øvrigt give dig tiltrængt rådgivning på området.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.