Hvor hurtigt slettes udlæg i bil?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • martina8900Forfatter
    Indlæg
  • #95944
    martina8900Forfatter

    Hej. Jeg købte sidste år en bil til 15000. Tænkte ikke at tjekke den for gæld fordi den var så gammel og billig. Nu skal jeg sælge bilen, og slog nummerpladen op på nettet for at finde info om bilen, og fandt ud af, at der er gæld for 3800 kroner. Jeg fik fat i kreditor og valgte at betale gælden i torsdags, da det uomtvisteligt er nemmere at sælge en bil uden gæld, end en med, samt at min samvittighed ikke tillader mig at sælge bilen videre med gæld i, især fordi det højst sandsynligt er en 18-årig purk som skal købe den. Mit spørgsmål er så nu, hvor længe får der før registreringen er slettet, så man ikke længere kan se det når man slår nummerpladen op?

    #228156
    morsdrengForfatter

    At sælge en bil som det er gæld i er bedrageri overfor køberen og dermed strafbart, men mærkeligt nok ikke længere i forhold til den som har pant i bilen. Så det er IKKE kun spørgsmålet om bilen er lettere at sælge uden gæld eller om forholdet til din samvittighed.

    At slette udlægget sker digitalt ligesom selve tinglysningen, og tager derfor ingen tid. Hvad der tager tid er, at panthaver skal have modtaget din betaling inden han foretager sig yderligere og dernæst skal slette sit udlæg via den digitale tinglysning. I bedste fald vil det ske i løbet af næste uge, men følg op på at det sker, det er ikke ualmindeligt, at udlæg forbliver tinglyst selv om gælden er indfriet for lang tid siden.

    #228158
    martina8900Forfatter

    Tak. Jeg vidste ikke det var strafbart, så godt pengene er betalt. Jeg betalte med kort i telefonen med kreditor, så håber indbetalingen er registreret og sletningen sker hurtigt 🙂

    #228160
    testForfatter

    det er vel næppe bedrageri hvis man oplyser køber om det.

    hvis du er medlem af FDM yder de juridisk bistand.

    nok at foretrække frem for et anonymt debat forum.

    https://fdm.dk/alt-om-biler/kob-leasing-salg/find-din-bil/tjek-bilen-restgaeld

    #228162
    martina8900Forfatter

    Nu er det vel underordnet så længe jeg har betalt gælden, men tak 😉

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.