Regler RKI

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Lynge999Forfatter
    Indlæg
  • #95935
    Lynge999Forfatter

    Hej,
    Er der regler for hvor længe en kreditor må vente med at sætte en i RKI ??

    Grundet dårlige økonomisk valg, har jeg stået der i 3½ år, så manglede kun af ‘afsone’ 1½ år – nu har en sidste kreditor noteret mig, med 5 år fra d.d til sletning?
    Kan de det? Det er 3½ år siden jeg stoppe betlingen på gælden.

    #228034
    testForfatter

    Næ det er der nok ikke. Det er jo godt nok også formasteligt sådan at advare andre om at du ikke betaler dine regninger. Det burde man kunne forbyde

    #228040
    morsdrengForfatter

    Den der har penge til gode kan indberette en skyldner til RKI når betingelserne herfor er opfyldt. Har en skyldner – ligesom dig – misligholdt gæld til flere forskellige kreditorer, er kreditorerne naturligvis IKKE forpligtet til alle at indberette under samme dato, for dermed at sikre, at alle registreringerne bliver slettet på samme dato 5 år senere. At dine registreringer hos RKI bliver slettet på individuelle tidspunkter 5 år efter at de fandt sted, er en logisk følge af, at du har flere misligholdte gældsposter.

    Det vil sandsynligvis være en omgåelse af reglerne hvis en kreditor, som har flere misligholdte krav, indberetter disse til RKI på forskellige tidspunkter, for derved at ”udstrække” den periode hvor skyldneren er registreret hos RKI

    Hvis du mener at den seneste registrering hos RKI er uberettiget kan du klage, hvilket også må fremgå af den meddelelse du har fået fra RKI. Du kan læse mere på RKI/Experian´s hjemmeside.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.