Boligkredit!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87641
    AnonymForfatter

    Hej!
    Jeg har kigget nærmere på trådene om boligkreditter samt renteniveauet, og jeg synes, det ser ud somom, jeg har en af de dyrere. Jeg har en boligkredit på 80.000,- og betaler en nominel årlig rente af gælden på 7,186 %.
    Er dette ikke i overkanten?
    På forhånd tak.

    #111436
    fk2001Forfatter

    Hvis det dækker lån udover de 80% lyder det ikke højt. Hvad har du ellers af lån i hus, og evt. andre ting?

    #111438
    AnonymForfatter

    Det er netop udover de 80% som er taget i forbindelse med køb af lejlighed.
    Mange tak for det hurtige svar.
    Du kan ikke svare på, om det kan betale sig at trække denne kredit helt ud, og sætte pengene i aktier??
    Det er jo lidt friværdi. Der skal selvfølgelig være til renter (hvert Q) og et mer-afkast. Men beskatningsreglerne er vel næsten sådan at det ikke kan betale sig?

    #111440
    fk2001Forfatter

    Jo det kan jeg da nemt 🙂 Hvis dine aktieinvesteringer giver et årlig afkast på mere end din rente på lånet, så må der vel være overskud.

    Så nemt er det. Problemet er blot at du ikke ved om du kan hente dette afkast. Dette site er ikke om aktier så jeg vil helst ikke starte på dette emne, men jeg har opbygget en stor del af min formue ved aktieinvestering. Prisen på aktier variere meget fra at være overvurderet til at være undervurderet – eller måske fair vurderet. Lige nu er prisen for høj for de fleste. Med mindre du er en lille kopi af Warren Buffett og kan finde de undervurderede, så er aktier generelt ikke fornuftige lige nu. Lige nu er jeg mest til sikre investeringer, bla. Northern Rock kontant forrentning. Når interessen for aktier falder bliver de billigere, og et bedre køb. Den tid skal nok komme igen. Det vigtigste er ikke at tabe penge pga utålmodighed i mellemtiden. Tab er din værste fjende ved investeringer.

    #111442
    AnonymForfatter

    Tak igen!
    Jeg skal vel hente et endnu højere afkast, da et overskud jo beskattes med 28%?? Eller er jeg helt væk her.

    #111444
    fk2001Forfatter

    Men du kan da også trække renteudgiften fra. Det vil typisk være mere end 28%.

    #111446
    AnonymForfatter

    Okay, mange tak! Så vil jeg muligvis prøve lykken.

    Følger meget med på euroinvestor, borsen og håber jeg kan udbygge min viden på aktiemarkedet.
    Du skal have mange tak for hjælpen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.