Pensions rådgivning…ikke privat økonomi

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • kodenForfatter
    Indlæg
  • #95847
    kodenForfatter

    Jeg har helt styr på min privat økonomi og aktie inv.
    Heller ikke så svært når jeg ingen lån har eller nogen sinde har haft ud over boliglån.
    Som er fast rente med afdrag.

    Men min pension sejler…. fatter nada.

    Blev ringet op af en rådgiver i Nordea som lige ville høre om jeg havde tænkt over at mine mange kontanter i banken ikke forrentes og at jeg betaler for meget i topskat.

    Jeg var sådan set fuldt ud klar over det, men i øvrigt fint træk at de kontakter mig.

    Da jeg så inf. hende om at den del havde jeg styr på, men hun da gerne måte kigge på min pension.
    Så fik jeg en lang informations samtale på 1 time om hvad jeg burde gøre.

    Alt sammen meget godt lige bortset fra at jeg ikke forstod det helt eller nok nærmere ikke kan gennemskue om det var rådgivning eller salg 🙂

    Hvor kan man få den gennemgang af sin pension uvildigt og uden det koster en formue?

    Hos uvildige.dk ?

    Eller hvad gør i andre? Sætter jer ind i det?

    #227230
    testForfatter

    en ide som jeg har brugt er at tale med flere ikke uvildige rådgivere. Så hvor har du din virksomhedsondring? Tal med dem og nordea, PFA eller danske bank.

    De såkaldt uvildige pension mæglere har jo sjovt nok også et mere eller mindre fast selskab de altid henviser til

    Pensionsinfo.dk kan du se et din tal ordninger og så videre. spare du nok op? kik på udbetalings forudsigelserne. Er det nok for dig?
    Tag din forskud opgørelse og brug det til at lave et xl ark der beregner din skat. Betaler du top skat? Hvad sker der med din skat hvis du indbetaler x kr mere til en livrente? (google er din ven hvis du ikke kan se det ud af din lønseddel og din årsopgørelse)
    Hvordan er din livssituation? Små børn, nyt hus eller rigeligt likvideties overskud ?

    Har du gået overstående igennem har du nok en rimelig god mave fornemmelser omkring om du vil og kan spare mere op.

    Så skal de se på hvilke ordning. Da omkostninger i ordningen har stor betydning er det ubetinget det bedste at smide ekstra livrente kroner i en virksomheds ordning hvis du har en sådan. Næste vælg kan være en pulje som du kan komme i via f.eks. Ledernes ved PFA. Sidste mulighed er så at finde en uafhængig privat ordning.

    #227322
    Jesper724Forfatter

    Har du brug for uvildig økonomisk rådgivning?
    Pengemagasinet på DR1 leder efter en familie / et par, der kunne tænke sig at være med i en udsendelse om ”uvildig økonomisk rådgivning”. I skal have en økonomisk udfordring, som I mener kræver uafhængig rådgivningshjælp. Det kan fx handle om tjek af gæld, pension eller boliglån.
    Kontakt Jesper Knudsen på jkx@dr.dk eller mobil 29256608.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.