Privatgæld til familie

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Holla11Forfatter
    Indlæg
  • #95843
    Holla11Forfatter

    Hej forum.

    Jeg står og skal låne en sum penge, af mine forældre med en årlig rente på 4 %.

    Hvad er regler ift. afdrag på lånet? er der en grænse for – hvor meget man må overføre til sine forældre pr. år?

    Skal de penge som jeg overfører til mine forældre beskattes?

    Kan jeg få et fradrag for lånet?

    #227210
    testForfatter

    Nej hvis det er afdrag og renter på et lån er der ingen grænser.
    Renter er fradragsberettiget for dig og bliver beskattet hos dine forældre. Iskalotter selv oplyse dem til skat.
    Lav en skriftlig aftale

    #227212
    Holla11Forfatter

    Tak for svar.

    Hvis jeg ikke melder det ind til Skat, kan jeg vel give dem pengene skattefrit?

    #227214
    Holla11Forfatter

    Til alle jer der tilbyder mig lån på 10 mio. Kr – overføre dem venligst til min konto i Dubai og jeg garantere i aldrig får dem at se igen.

    #227216
    testForfatter

    vel i praksis er lovgivning sådan at du skal oplyse rente udgifter og indtægter til skat.

    men jo nå sandheden skal frem gjorde jeg det sammen for år tilbage. Man skulle jo mene det gik op på den måde, altså at i aftaler en rente uden skat og at ingen af jer opgiver det til skat.

    hvis du ikke er ene arving til dine forældre vil jeg anbefale dig at i lave en skriftlig aftale så i også har en klar aftale hvad der skal ske med din gæld hvis det sku ske at de dør for gælden er afdraget. Tænker at det mest rimelige er at den bliver modregnet i din arv så. I praksis kan man ved et privat skifte mere eller mindre styre det selv. Skifte retten stiller ikke spørgsmål til hvordan man/i fordeler arven hvis i f.eks. er tre søskende.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.