Hjælp med forståelse af hvad jeg kan opnå i min økonomiske situation.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AndreasAAAForfatter
    Indlæg
  • #95775
    AndreasAAAForfatter

    Hej MB,

    Håber nogen kan give mig lidt råd i forhold til hvad jeg skal være opmærksom på i mit valg af bank, samt hvad jeg realistisk kan opnå.

    Jeg er pt bosat i udlandet og har ikke haft nogen dansk konto siden jeg var i gymnasiet.

    Jeg vil meget gerne ind på boligmarkedet når jeg kommer tilbage til Danmark og jeg bosætter mig i København.

    Hvad kan jeg forvente mig af en fremtidig bank – vil de være interesseret i mig som kunde eller være utroligt påpasselige, da jeg ikke har nogen historik i Danmark? Kan jeg glemme alt om lån til bolig grundet alder?

    Info om mig:
    Alder: 24
    Køn: Mand
    Indkomst: 650-700k/år i grundløn før skat + bonus på toppen(Kan variere imellem 450-1M/år)
    Jeg arbejder indenfor account management af større kunder i en større amerikansk IT virksomhed.
    Opsparing på 400k lige pt.
    Ingen former for lån, kviklån etc.
    Det eneste kreditkort jeg lige pt har er et American Express, hvor jeg kan fremvise meget god kredit historik(Ved ikke om dette har nogen værdi?)

    Mit mål er at blive kunde ved en bank som jeg kan bruge til noget, og som kan hjælpe mig med at realisere boligdrømme etc.
    Jeg forestiller mig at købe en lejlighed i Kbh K i prislejet 3-4M DKK. Er dette realistisk?

    Jeg er ret pas på de her ting, så håber nogen kan hjælpe med at besvare mine spørgsmål.

    Hvis jeg har manglet at give relevant information, så er det bare at spørge løs hvis det hjælper med at besvare mine spørgsmål :-).

    Tak på forhånd!

    Mvh

    #226612
    thsvForfatter

    Din alder er en fordel i forhold til boligkøb. Du kan nå at afdrage RK-lån over 30 år inden du bliver pensionist.

    3 mill. eller lidt derover er i hvert fald indenfor din rækkevidde med årsindkomst på 700K og 400K i opsparing.
    Banken vil kigge på din sikre indkomst og jobsikkerhed mere end din årlige bonus, som vel kan være nul, hvis det går dårligt for virksomheden.

    Hvis du har opsparet 20% af købssummen vil det være meget lettere at få lån, da risikoen for banken så er mindre.
    Før finanskrisen ville banken endog godkende ethvert boligkøb med 40% udbetaling, men de er blevet mere forsigtige nu.

    3-4 mill. rækker dog ikke så langt mere, da priserne er skyhøje. Kvm.priserne nærmer sig 50K i det område du vil købe, så kan vel kun blive 60-80 kvm bolig. Og husk at man i DK benytter bruttokvm inkl. adgangsarealer og murværk.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.