Fra alderspensionsdepot til åbent depot.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • MolboenForfatter
    Indlæg
  • #95677
    MolboenForfatter

    Hej derude.

    Når ens alder bliver 75 år, skal et alderspensionsdepot afvikles.
    Kan det lade sig gøre ved, uden problemer, at ændre alderspensionsdepotet til et åbent depot med de nøjagtig samme værdipapirer????

    Hilsen
    molboen.

    #225464
    AnonymForfatter

    Nej, altså pensionen skal udbetales som løbende udbetalinger og er skattepligtig.
    Et åbent depot er frie midler, som er allerede er beskattede.

    Vil foreslå, at du tager fat i først pensionsselskabet om dine muligheder omkring pensionsudbetalinger. Og derefter evt. bank om dine muligheder for at geninvestere de udbetalinger, du får.

    #225468
    thsvForfatter

    Cinis skriver:
    “Nej, altså pensionen skal udbetales som løbende udbetalinger og er skattepligtig."

    Hvis der er tale om en aldersopsparing er det i forvejen beskattede midler og de modregnes ikke umiddelbart i pensionstillæg.
    At den skal ophæves ved det fyldte 75 år tyder netop på at det er en form for aldersopsparing, afløseren for kapitalpensionen.

    Og der er absolut ikke krav om løbende udbetalinger, tror du blander det sammen med livrenteprodukter.

    #225472
    MolboenForfatter

    Jeg kan oplyse, at alderspensionsdepotet er en privat ordning, som skal komme til “udbetaling" ved 75 års alderen som et engangsbeløb.
    Der er svaret skat af værdierne.
    M.v.h.
    molboen

    #225474
    AnonymForfatter

    Fint, der er tale om aldersopsparing og ikke alderspension.
    Det er naturligvis korrekt, at en aldersopsparing kan udbetales på en gang.
    Jeg er ikke klar over praktikken i det, når man bare vil beholde sine investeringer. Der skal ske en omtegning af en art, idet man overgår fra pensionsbeskatning til almindelig beskatning. Jeg ville bare kontakte banken og høre, hvordan det gøres – det er det letteste.

    #225478
    MolboenForfatter

    Tak for det sidste svar.
    Jeg kontakter mit pengeinstitut, for at høre, hvordan udfordringen løses.
    M.v.h.
    Molboen.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.