betaling med kort osv ?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Pernille (17)Forfatter
    Indlæg
  • #95592
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa

    hvordan er det lige med at hvis en butik/webshop viser at de f.eks tager mastercard er det så alle kort de tager af kort udsteder, hvordan ville man som forbruger vide hvad kort de tager af denne udsteder når der er vist med logoet at de tager mastercard evt ? tænker man så ikke at det er alle kort bare. ?

    skal en webshop eller butik ikke opdateres ang betalings kort osv da e dankort er lukket ned og hvad med visa elektron er det ikke udgået ? og hvad med maestro er der nogle der har dette kort ?

    hvad er de mest alm kort man bruger, er det ikke dankort, visakort og mastercard osv deri blandt debit kortene af samme kortudsteder ?

    #224270
    testForfatter

    Forstår ikke dit spørgsmål. Et mastercard er et mastercard uanset hvilken bank du har fået der i.

    En webbutik er en privat virksomhed og de bestemmer selv hvilke betalingsmidler de modtager i modsætning til fysiske butikker der f.esk. Ikke kan afvise at modtage kontant dansk valuta,

    Jo mastercard, visa kort og dankort findes stadig i min pung.

    #224272
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa

    hvis et sted viser at de tager mastercard med et logo af mastercard. vil man ikke som forbruger gå ud fra at det også indebar at de tager debit kort ?

    når man så har en webshop og nogle af betalings metoderne de har på denne shop er udgået osv så skal de vel fjernes fra deres side ikke ?

    #224276
    testForfatter

    1. Mener nu nok at et masterdebit kort og et masterkort er to forskellige kort. Men har ikke selv et debitkort.

    2. Det findes der ingen lov om, men der var da god kunde service kun at reklamere med der man rentfaktisk sælger. Find en butik der er seriøs.

    #224278
    testForfatter

    Ps hvis dit debit kort bliver afvist kan der være fordi du ikke har nok til rådighed på det. Har aldrig hørt at mine piger sku ha problemer med det bortset fra de gange hvor reserveringer gjorde at det beløb de ville handle for ikke var til rådighed.

    #224280
    Pernille (17)Forfatter

    ja der skal være dækning på kortet 🙂

    de steder jeg har brugt mit debit kort, har der bare været vist et mastercard logo men kunne sagtens bruge kortet der og det samme ved webshops men så ikke denne her side selv om de tager alm mastercard, maestro osv men ikke lige mastercard debit desværre.

    nu da betaling med e dankort er lukket ned og det samme med visa elektron, skal det vel ikke stå som betalings metode på siden stadigvæk ?

    #224284
    peter holm larsenForfatter

    Hej test, en butik kan inden for begrænsningerne i møntlovrn afvise visse former for kontantbetaling.

    #224286
    testForfatter

    Men der er netop en lov, det er der ikke om hvilke betalinger net butikker skal modtage

    #224288
    testForfatter

    Pernille der findes mange useriøse hjemme sider

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.