Totalt privat pensionsopsparing

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #223756
    testForfatter

    Synes ikke rigtigt der hænger sammen år ville ha noget udbetalt for der efter at spare mere op

    #223760
    Ferrari7aForfatter

    Jo, det gør det faktisk. Både a-kassens rådgiver og bankens pensionsrådgiver har fortalt at hvad der gælder aldersopsparing, så anbefaler man at få det udbetalt når man kan. For mig gælder der en overgangsordning så jeg kan få det som 60 årig. Det er nemlig sådan at ved dødsfald tilfalder dette beløb staten og ikke de pårørende. Der er ikke mange der er klar over dette sagde rådgiverne.

    Hvad angår min søgen efter et nyt pensionsselskab, så siger PFA nu pludselig at det godt efter udbetalingen kan lade sig gøre med en privat ordning.

    #223800
    testForfatter

    At depotet ved en aldersopsparing skulle tilfalde staten fordi du vælger ikke at hæve der virker mærkeligt. Har nu haft mere ind en samtale med rådgiveren over årene og aldrig hørte noget sådan.

    #223804
    Ferrari7aForfatter

    Jeg mener at a kassen sagde at det afhang om den var privattegnet eller en arbejdsmarkedspension.
    Men du har ret, jeg kan faktisk intet finde på det på nettet???

    #223806
    testForfatter

    Tror du sku se om du kunne fået et møde med PFA.

    #223936
    Sandbæk FinansForfatter

    Hejsa

    Hvorfor vil du opsige din aldersopsparing? Det bør man ikke gøre, hvis man ikke mangler pengene akut. Hvis du skulle gå hen og “dø fra den" så tilfalder den livsarvinge/begunstiget – altså ikke staten.

    Hvorfor ikke indbetale på en ratepension i en bank, hvor du ikke betaler for at indbetale? Man betaler typisk 1-3% for at indbetale på en pensionsordning i et pensionsselskab – altså penge der ikke forrentes. Skal der indbetales mere end grænsen – så vil der selvfølgelig skulle findes et alternativ.

    Jeg regner med at dine afkaste regninger laves inklusiv alle omkostninger – altså både direkte og indirekte omkostninger?

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.