tjek det her 10-12% i rente vildt

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Indlæg
  • #111306
    MichaelForfatter

    Dine tal hænger ikke sammen mere Robert. For det første udlåner “Student" ikke 20.000, men 2000 kr. Check selv dit link igen. For det andet skriver du, at låntagere kan få bedre renter end 7-10%, men der er jo ingen der tilbyder lån i den størrelsesorden. Jo, der er retfærdigvis ét enkelt tilbud på 2000 kr. til 8%, men hvad hjælper det en god kreditværdig familie, der typisk har behov for meget mere?

    Hvorfor skulle folk også låne ud til eksempelvis 5-6% i rente, når risikoen slet ikke står mål med gevinsten? Vis mig bare én eneste person, som er villig til at låne et større beløb ud til vildtfremmede til 5-6% – bare én eneste Robert.

    Vedr. QXL: Her kan man jo købe massevis af brugte sager til en god pris og det er netop det jeg har brugt sitet til.

    #111308
    fk2001Forfatter

    Dette foretagne er svært at realisere pga, at du er nødt til at forene økonomiske fornuftige mennesker med økonomisk mindre- eller ufornuftige mennesker. Dette er jo ikke sandsynligt.

    En fornuftig investering skal give et potentielt afkast der afspejler risikoen. Det mener jeg langt fra dette projekt gør.

    Lad os tage et eksempel. Jeg har 100.000 jeg ikke skal bruge i et år. Jeg låner 10 personer hver 10.000 kr. til en rente på 10% pa. Hvis blot ÉN person smutter med mine penge, men de resterende ni personer overholder aftalen, så får jeg stadigt et tab på 1.000 kr.

    Det er næppe “hvide" penge der bliver indskudt i dette projekt.

    #111314
    AnonymForfatter

    Michael,

    Mens du svarede på min besked blev låneforespørgslerne lukket og pengene udbetalt. Dermed blev budene fjernet og derfor kunne du ikke se dem. Det var faktisk en lille fejl i vores applikation, da alle bud skal forblive synlige, så tak for din feedback – fejlen er nu rettet og du kan se at Student har lagt to bud på i alt 18000kr.

    Jeg har ikke et eksempel endnu, men jeg skal informere dig når nogen udlåner til 5-6%.

    Du bruger QXL fordi du får noget til en god pris. Jeg håber at folk vil vælge FairRates.dk af samme grund 🙂

    Mbh
    Robert/FairRates.dk

    #111318
    AnonymForfatter

    Når man låner penge foregår det mellem mange långivere og en låntager, når man udlåner er det mellem en långiver og mange låntager. På denne måde minimeres risikoen. Derudover overvåger vi tilbagebetalingerne, så dårlige betalere bliver gjort synlige med det samme, og de få ikke mulighed for at låne igen.

    > Det er næppe “hvide" penge der bliver indskudt i dette projekt.

    Vi har med “hvide penge" at gøre, da vi kun modtager overførsler fra bankerne, som skal verificere hvor pengene kommer fra.

    Mange hilsner,
    Robert/FairRates.dk

    #111326
    MichaelForfatter

    Robert

    Du har stadig ikke forstået det eller så nægter du at se kendsgerningerne i øjnene. Der kommer INGEN tilbud om lån til 5-6% i rente. Og hvorfor så ikke? Ja selvfølgelig fordi, at renten slet ikke står mål med risikoen. Renten skal op omkring 15-20% før der er balance i tingene. Og hvem er det så der søger sådanne lån? Ikke de økonomisk velfunderede vel? Kan du snart se pointen?

    Men der er da sikkert rigeligt med RKI-ryttere her fra Mybanker der vil forsøge sig på dit site – det er da ihvertfald noget nær eneste mulighed for mange.

    #111334
    AnonymForfatter

    Michael,

    Jeg forstår udmærket din pointe. Omvendt, kan du ikke se at en fornuftig låntager med ok økonomi kan i dag få et lån til 7-9% i banken, mens samme person som långiver ellerhøjst får 4.75% på sit indlån? Der er således minimum 3% at spare for begge partere, uden at snakke om de dyrere forbrugslån, som mange danskere vælger at tage.

    Som sagt, jeg vender tilbage så snart jeg kan vise dig lån hvor både långivere og låntagere får gavn af brug FairRates.dk i stedetfor banker.

    Mvh
    Robert/FairRates.dk

    #111338
    MichaelForfatter

    Lad os lige tage den med “en person med fornuftig økonomi" for min anke mod Fairrates er som bekendt risikoen for udlåner:

    En låner kan vælge at oplyse økonomiske forhold herunder årsopgørelse, lønforhold, gæld, RKI osv. ved låneansøgning, men hvem kan være sikker på, at informationerne er korrekt? Rigtigt gættet: INGEN

    Almindelig mennesker har INGEN adgang til at forespørge om andre menneskers evt. RKI-registreringer. Det kan kun virksomheder, som har en aftale med Experian. Årsopgørelser og lønsedler kan der fuskes med så let som ingenting, så enhver person kan komme til at ligne en million på Fairrates. Hvis både låner og udlåner skal tjene på Fairrates skal renten jo ligge lige mellem bankrenten og udlånsrenten – altså ca. 6-7%. Synes du virkelig selv, at det er en god investering for udlåner når man tager riskoen i betragtning? En investering på 100.000 vil derfor teoretisk blive forrentet med max. et par tusinde mere før skat om året. Her skal så afvejes risikoen samt at pengene jo er bundet i en periode, hvilket ikke er tilfældet i Northern Rock. Set i lyset af ovenstående, synes du så virkelig selv, at det her er en god forretning? Prøv lige én gang til at fortælle mig hvorfor jeg skal investere 100.000 for MÅSKE at tjene 1000 kr. ekstra efter skat om året – men med en gevaldig risiko for, at jeg taber penge på historien samt iøvrigt skal undvære pengene i låneperioden?

    Og lad nu være med at sige, at jeg jo bare kan låne ud til 15-20% for så er målgruppen jo en helt anden. Så taler vi ikke længere om økonomisk velfunderede mennesker, men derimod desperate mennesker uden andre lånemuligheder.

    #111372
    AnonymForfatter

    Michael,

    Du snakker om “risikoen for udlåner". Det er også vores prioritet at nedsætte risikoen.

    Når du handler på QXL er du ALTID sikker at du få de varer som du har bestilt, samt at varen ligner den du så på billedet? Er du sikker at der på den anden side ikke sider en, som vil snyde dig for dine penge?

    FairRates.dk er blot QXL for penge…

    Mange hilsner
    Robert/FairRates.dk

    #111374
    MichaelForfatter

    Ja Robert, jeg er 100% sikker på at varen lever op til mine forventninger, da jeg som skrevet tidligere selv kører ud og henter varen. Fairrates er bestemt IKKE QXL for penge. Det er derimod en højst risikabel affære for udlåner. I har jo heller ingen chance for at nedsætte risikoen, da I ingen lovhjemmel har til at få indsigt i låneansøgeren personlige økonomiske forhold, herunder adgang til konti, gældsoplysninger og RKI. I kan kun håbe, at ansøgeren er ærlig.

    #111378
    AnonymForfatter

    > Fairrates er bestemt IKKE QXL for penge.
    Hvorfor ikke?

    Robert

    #111380
    MichaelForfatter

    Pga. risikoen som jeg har nævnt mange gange efterhånden. Der er ingen risiko forbundet med mine indkøb på QXL.

    Men ellers mangler jeg stadig svar på mit spørgsmål: Synes du virkelig, at det er en god forretning af udlåne penge til 6-7% i rente, når risikoen tages i betragtning? Vi er vel enige om, at renten skal ligge mellem indlåns- og udlånsrenten hvis Fairrates skal være en god forretning for både låner og udlåner?

    #111384
    NultopskatForfatter

    Undskyld at jeg blander mig. Først til Robert : Hatten af for din ide, men så heller ikke mere.

    Dernæst Jeg er enig med Michael, låne penge ud til 6 % rente, sikkerhed i bedste fald ukendt. Altså her i Rusland giver bankerne 10 % på indlån i $ og € sikkerheden er også ukendt ;o) Men dog større end RKI registrede..
    Seriøst, der er så mange bedre muligheder for forrentning end udlåning til 6 % og med betydelig større sikkerhed.
    Eks. aktier i danske banker. Pantebreve af typen til kurs 93.

    Robert, du må forbedre din service før det bliver interessant at være udlåner.

    #111426
    AnonymForfatter

    Michael,

    Jeg kan ikke se at FairRates.dk er forskellig fra QXL ud over selve varen – vi tilbyder en auktion for penge, mens på QXL kan folk sætte varer på auktion.

    Og når du spørger om 6-7% er en god forretning, så mener jeg at det er den, der den er bedre end at få 4.75% eller mindre i banken.

    Mange hilsner,
    Robert/FairRates.dk

    #111428
    AnonymForfatter

    Nultopskat,

    Tak for din sympati og dit råd – vi arbejder hårdt på at forbedre vores tjeneste. Følg med i vores blog, snart kommer der oplysninger om spændende udvidelser.

    Mange hilsner,
    Robert/FairRates.dk

    #111434
    NultopskatForfatter

    Hej Robert

    Når nogle mennesker vælger at sætte penge i banken til eks. 4,75 % så handler det primært om sikkerhed, sekundært om forrentning. Jeg tvivler på at det er disse mennesker, du kan kapre som udlånere.
    Din målgruppe må være dem, der er villige til at ofre noget sikkerhed mod en forventning om højere rente. Denne gruppe har dog mange interessante mere eller mindre eksotiske alternativer.

    Kan du derimod øge sikkerheden eks. ved frasortering af RKI registrede og øge seriøsiteten (folk der vil låne 1.000 kr er useriøse), kan du måske flytte nogle fra førstnævnte gruppe over i dit koncept !
    Held & Lykke
    Nultopskat

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.