fælleskonto / konto med fuldmagt

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • ChrisOdenseForfatter
    Indlæg
  • #95512
    ChrisOdenseForfatter

    Har haft kontakt med en række banker mht muligheden for oprette fælles konto – alternativt konto med fuldmagt med begrænsninger i 2. parts muligheder på kontoen. Kontoen er ene og alene tænkt til at kunne benyttes i det omfang der er en saldo på den. Her undrer det mig utroligt at det tilsyneladende ikke er muligt at lave en konstruktion hvor man kan begrænse 2. parts muligheder.. Selv ved en fuldmagts løsning vil 2. part kunne oprette betalingsaftaler hvilket for mig ikke giver mening da kontoen jo i så fald kun står i mit navn – ville da ikke forvente man kun kunne oprette pbs aftaler på konti i eget navn. Er jeg blevet fejlinformeret eller forholder det sig virkeligt sådan at man ikke kan sikre sig imod utilsigtet brug

    #223178
    testForfatter

    Så du vil gi nogen en begrænset mulighed for at bruge din konto? Lyder umiddelbart som en mystisk konstruktion som jeg ikke ville forvente at banken suportere, det normale er vel at man f.eks. Enten giver en anden fuld magt til en konto eller har en fælles konto. Ønsker man ikke dette er det da simplere bare at at to forskellige uafhængige konti og så overføre mellem dem.?

    #223186
    ChrisOdenseForfatter

    Hvorfor synes du det er mærkeligt jeg ønsker begrænsninger? Hvorfor skal det være alt eller intet?

    #223188
    morsdrengForfatter

    Sådan er det bare. Hvordan skulle banken kunne styre dine begrænsninger? Skal din fuldmægtig kun kunne hæve 500 kr. om ugen eller 100 kr. pr dag? Kun kunne hæve på kontoen med ikke tilmelde PBS til kontoen? Det er bankerne slet ikke s gearet til at styre.

    Sæt dig ind i hvad en fuldmagt er:."Fuldmagt er en tilladelse fra en person (fuldmagtsgiveren) om at lade en anden (fuldmægtigen) handle på sine vegne overfor andre (tredjepart). De danske regler for anvendelse af fuldmagt findes i aftalelovens kapitel II. “

    #223194
    testForfatter

    hvorfor forklare du ikke hvad du vil med den konstruktion istedet for at forlange en special løsning? Hvis de er noget i den dur som morsdreng beskriver er de jo let. Opret et debit kort med konto i til individet. Lav en fast konto til konto overførsel med 500kr pr interval. Ønsker du at se transaktionerne beder du individet om at lave fuldmagt til dig.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.