Ubetalt gæld

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • BrynningForfatter
    Indlæg
  • #95473
    BrynningForfatter

    Efter en misvigelige holdt leje kontrakt skyller en person mig 105.000kr. Han har i fogedretten fået dom og skulle betale 500 kr om måneden hvilket han så aldrig har gjort. Nu anbefaler mit inkasso firma mig igen og trække ham i fogedretten. Jeg tænker på at sælge hans gæld til mig. Nogle der har erfaring med det ?, fjolset ejer ikke meget men har en hunde kennel.

    #222654
    MichaelForfatter

    Glem det. Ingen vil købe en gæld der reelt aldrig kan inddrives fordi personen intet ejer. Det eneste du kan gøre er at hive ham i fogedretten hver 6. måned resten af livet

    #222656
    morsdrengForfatter

    Du dømmer Fogedretten ikke folk, det sker kun i den lokale Byret eller Landsretten, hvis sagen er anket eller starter der. Grænsen for betalingspåkrav er 100 tkr. så sagen kommer ikke ind under den såkaldte “småsags-proces", men må være foretage som en alm. retssag om et pengekrav.

    Din skyldner er i retten blevet dømt til at betale dig et beløb. Sagen har herefter været indbragt for Fogedretten, hvor der er indgået en aftale om, at din skyldner skal betale 500 kr. om måneden. Bemærk, i Fogedretten kan der IKKE gennemtvinges en afdragsordning, det eneste der kan ske er, at der kan foretages udlæg i de eventuelle udlægsegnede aktiver som din skyldner måtte eje. Hundekennelen og/eller hundene kan være såkaldte udlægsegnede aktiver, men så burde der havde været foretaget udlæg heri, allerede første gang du havde ham i Fogedretten. Da dette ikke er sket, er det enten fordi det ikke er ham der ejer hundene og kennelen eller også er kennel og hunde først anskaffet efter at sagen var i fogedretten .

    Tag og spørg inkassofirmaet om de kender nogle som kan tænkes at ville købe din fordring og om dine muligheder for at kunne foretage udlæg i den kennel og de hunde som du oplyser at han ejer.

    Du får kun omkostninger ud af at sende dit krav i fogedretten med løbende mellemrum, for hvis din skyldner ikke har betalingsvilje, kan fogedretten ikke gennemtvinge en betaling, men kun foretage udlæg i hans evt. udlægsegnede aktiver. Derfor bør sagen kun genfremsendes i fogedretten for at afbryde en eventuel forældelse eller fordi du har fundet ud af, at din skyldner nu ejer udlægsegnede aktiver.

    #222658
    MichaelForfatter

    Det er først den dag der åbnes for private kreditorers mulighed for at foretage lønindeholdelse at den slags sager her kan løses. Det er muligt i Sverige så hvorfor det ikke er i Danmark kan jeg godt undre mig over

    #222668
    BrynningForfatter

    Hunde kennelen er startet efter fogedretten har været og stårsikker i hendes navn trods de begge står på hjemmesiden, han oplyste også i retten at de var skilt hvilket ikke passede.

    #222670
    BrynningForfatter

    Ja det er trist for de offelige kan jo godt trække ham i løn

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.