vi er ved at skal optage totalkredit og boliglån

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #112058
    AnonymForfatter

    hej igen

    ja det er muligt at hjemtage lån nu, til 5%, selvom huset ikke er færdigt,, du kan finansere det på to måder hjemtage real lån nu, eller bygge ud fra en bygge konto hvor renten er 7,5 %

    #112132
    AnonymForfatter

    Der var en der nævnte at pengeinsituttet får bidraget på 0,5 %, det er ikke korrekt. Pengeinsituttet får et beløb i en årrække, da de i denne periode stiller en garanti over for realkreditinstituttet. Derfor har de faktisk en risiko. Dette er dog ikke så væsentligt.
    Det der er væsentligt er at du skal skrive på en forhåndslånsgaranti. Dette betyder afhængig af pengeinstitut, at du skal betale provision af hele lånebeløbet indtil byggeriet er færdigmeldt. Jeg har kendskab til at denne kan være 1,75 %, men det kan sikkert variere alt efter hvor man er kunde.

    #112134
    AnonymForfatter

    Jeg glemte lige at nævne at man ikke bare selv kan ordne tinglysningsekspeditionen og så spare pengene til dette gebyr, da det også dækker over andre ting. Desuden er pantebrevet et gældsbrev, som man som kunde ikke bare kan tage med sig hjem, når man først har skrevet det under. Det er jo selve grundlaget for at lånet er udbetalt.
    Men når det er sagt, så er jeg sikker på at du kan handle dig til et lavere gebyr.

    #112138
    fk2001Forfatter

    Jeg har kendskab til to tilfælde hvor kunden selv tog turen og fik realkreditlånet tinglyst. Banken løber ingen risiko for dette. Den slipper ikke pengene før papiret er lyst, dette kan du være helt sikker på.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.