Personlige skatteoplysninger

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • BrianHansenForfatter
    Indlæg
  • #95365
    BrianHansenForfatter

    Hej, i forbindelse med optagelse af et 40 % procent realkreditlån i et sommerhus er jeg blevet bedt om at indlevere (udover en masse andet) den personlige skattemappe.

    Er det fast procedure for alle banker/sparekasser i dag?

    Er det noget som realkreditinstituttet kræver?

    Er det noget som banken kræver?

    Er det noget som Finanstilsynet kræver?

    Nogen som kender et institut som vil kunne lave en kreditvurdering uden denne oplysning (men med årsopgørelse, lønsedler, pensionsinfo)?

    #221508
    BangeeForfatter

    Finanstilsynet kræver at banken/realkreditinstituttet har “FULD ØKONOMISK INDSIGT" og derfor kræver langt de fleste de personlig skatteoplysninger indleveret.

    Hvis du alligevel indlever årsopgørelse, lønsedler, pensionsinfo, så forstår jeg ikke din modstand mod skatteoplysningerne.

    #221510
    BrianHansenForfatter

    kræver langt de fleste

    Kender du nogle som ikke gør?

    #221518
    MichaelForfatter

    Dit spørgsmål kan næsten ikke ledes andetsteds hen end at du har noget at skjule. Der er intet i den personlige skattemappe som en kreditforening eller bank ikke kan tåle at se. Evt. referencer til “principper" giver jeg ikke meget for hvis du nu skulle finde på at hive den op af hatten.

    #221532
    testForfatter

    Tjo jeg gav adgang til danske bank for at få et mastercard selv om jeg har prioritetslån i banken. Så jo det er ganske normalt og hvad sku problemt være i de? Der er jo bare de oplysninger Du allerede har afleveret i en from hvor du ikke har haft mulighed for at forfalske dem.

    #221620
    peter holm larsenForfatter

    Årsopgørelsen er netop en sumation af oplysningerne i skattemappen – kunne være mere relevant at høre hvorfor spørger ikke vil give adgang til oplysningerne skattemappen?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.