liv/ulykke forsikring fra tidligere huslån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95307
    AnonymForfatter

    be`om hjælp

    jeg har livs og ulykke forsikring i ‘Nordea, fra tidligere huslån(krydsforsikring med min x-kone), min rådgiver siger at Nordea gerne vil have jeg beholder disse forsikringer, da jeg nu har et “forbrugslån" på restgælden i huset (170.000kr.) og et bil lån(160.000 kr.), som en form for “sikkerhed" på de lån Jeg har fast indtægt på +35000 kr pr måned,

    kan de råde/kræve at jeg beholder disse forsikringer, jeg har samme type forsikringer andre steder. dvs, ulykkesforsikring og Via Pensam..??

    vh

    Andrè Hartmann

    #220886
    MichaelForfatter

    Nej, de kan ikke kræve noget i den retning, men de kan derimod opsige dine lån til fuld indfrielse hvis de ønsker det

    #220890
    morsdrengForfatter

    Det er ikke usædvanligt, at banker som sikkerhed for lån, kreditter eller andet har pant i livsforsikringer. Så hvis dette ER tilfældet, kan banken naturligvis forlange, at du opretholder forsikringen, alternativt kan de opsige dit lån.

    Så ja, det kan godt være at banken kan forlange at du beholder/opretholder forsikringerne.

    #220894
    testForfatter

    Ku de evt få pant i dine andre forsikringer ?

    #220918
    HalliHalloForfatter

    Det er nok svært at give banken pant i andre forsikringer.

    Men en ulykkesforsikring kræver de jo nok ikke, kun en ren risikolivsforsikring kan de måske forlange, hvis kundeforholdet ikke er sikkert nok, hvilket de jo må vurdere at det ikke er.

    Prøv og snak med dem om de ikke kan se bort fra disse forsikringer, da du mener at de økonomi er i top.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.