Omlægning lån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87580
    AnonymForfatter

    Jeg står for at skal bruge 175.000 kr. Jeg har mulighed for at omlægge lån i mit hus. Jeg har et fastforrentet 4% lån 2036, og ville omlægge til tilsvarende 5%. Jeg skylder 1.800kr. Er det en forkert disposition, og er det bedre at låne pengene i banken. Det drejer sig om penge til en bil!
    Stine

    #110750
    AnonymForfatter

    Det er en smutter, der skulle stå: restgælden er 1.8oo.ooo kr. i mit indlæg.
    Stine

    #110752
    AnonymForfatter

    Jeg vil foreslå at du tager et tillægslån på 5% fremfor at omlægge dit nuværende 4% lån.

    #110772
    AnonymForfatter

    Hvis du henvender dig i dit pi eller din kreditforening kan du få lavet beregninger på hvad det fx. koster at indfri dit 4 % lån om samler det hele til et 5% lån. Som udgangspunkt kan det oftes ikke betale sig at hjemtage Der finder pi som gerne vil låne dig pengene til lidt lavere rente, hvis de mener du har den friværdi i dit hus. Hvis du udover at have kreidtforeninglån i dit hus også har lån ved dit pi, er det ikke sikkert de vil være med til at du hjemtager tillægslån, hvis det ikke er for at nedbringe din gæld hos dem. Håber du kan bruge svaret. 🙂

    #110808
    AnonymForfatter

    Hej Stine

    Umiddelbart ligger dit nuværende 4,00% lån jo i en fordelagtig kurs mht. indfrielse – hvorvidt det er nu det skal lægges om kan kun tiden vise sig – hvad tror du selv der sker med renten fremover?

    Men umiddelbart vil du have en kursgevinst på ca. 158.000 kr.(1.800.000 x kurs 92,2) – den eneste måde at du kan sikre dig denne er ved at foretage noget aktivt = at omlægge dit nuværende lån.

    Derudover er der jo så det andet perspektiv om du mener at en bil skal finansieres med et 30-årigt lån… For min skyld ingen alarm, så længe du er klar over at du reelt allerede nu begynder at lave en nedsparing i dit hus.

    Så summasummarum:
    – Hvad tror du selv der sker med renten fremover?
    – Hvor længe vil du gerne betale af på din bil?

    Vh. Michael

    #110828
    AnonymForfatter

    Et billån bør aldrig have en løbetid over 8år. Kan derfor ikke anbefale at du omlægger dit lån til en højere rente for at kunne få råd til en bil, som intet er værd eller du ikke ejer om 10 år hvor du stadig afdrager på gælden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.