Kontaktløst Dankort

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95265
    AnonymForfatter

    Er det kun mig, der er utilfreds med at Nets ikke tilbyder at slå kontaktløsfunktionen fra på nye kort.
    Det kan man i f.eks. i Holland, uden problemer.
    /Søren

    http://www.dankort.dk/Pages/FAQ0506-4276.aspx

    #220544
    testForfatter

    Hvorfor vil du ha slået den fra?

    #220550
    automanForfatter

    Nej, det er ikke kun dig der er utilfreds, Søren. Jeg bryder mig heller ikke om funktionen.
    Forbryderne bliver mere og mere teknologisk avancerede og mageligheden kræver nemme løsninger, som forbyderne nemt kan udnytte.
    Der er måske nok sikkerhed for brugerne, men min tillid til pengeinstitutterne er ikke stor, og så bruger jeg aldrig Dankort til betaling af småbeløb.
    Det burde helt sikkert være en valgfri ordning.

    #220560
    testForfatter

    vel min løsning er at jeg via tablet bank kontrollere mine konto hverdag.

    men jeg synes dankort er fedt. Hvor ofte har man ikke mistet kontanter? jeg har aldrig haft misbrug af mine dankort.

    påstanden at man sku kunne læse kortet fra baglommen har jeg hørt. Vi testede et for sjov da jeg købt fyrværkeri. Jeg har 3 chipkort med funktionen i pungen, men de kunne ikke læses selv om vi placerede min pung oven på terminalen.

    Så jo jeg føler mig slet ikke tryk med koder orme dankort eller kredit kort, men selv om jeg har brugt kort i side de kom også på nettet i udlandet og så videre er fakta at jeg aldrig mistet har mistet en cent på kort. men det har jeg på kontanter.

    #220562
    testForfatter

    ps og jo jeg var flyttet hjemme fra da dankortet blev indført- 🙂

    #220564
    MichaelForfatter

    Personligt er jeg også skeptisk ved det kontaktløse Dankort og helt ærligt kan jeg slet ikke se behovet. Man slipper for at taste pinkode ind for småbeløb ja, men hvor mange sekunder tager det lige? Det er da ikke dét der bremser en betalingssituation, men nærmere alt muligt andet. I supermarkederne typisk manglende eller ulæselige stregkoder, forkert pris jf. skiltet og alt muligt andet

    #220566
    automanForfatter

    Nu er de der vil berige sig jo lidt smartere end bare at benytte forhåndenværende metoder og noget tyder på, at det kan lade sig gøre med en tilstrækkeligt følsom scanner.
    Prøv nu at tænke på, at nogle af de der opsætter falske kortlæsere på hæveautomater, kommer fra lande som vi ellers ikke regner for specielt teknologisk udviklede, men det de kommer med er virkeligt godt lavet så det vil jo kun være et spørgsmål om tid før de vil også kan, og det er jo lidt det samme med nøgleløse biler, hvor det for nylig er bevist, at man kan skanne kodekortet, hvis man er tæt nok på og selv om det ikke lader til at være særligt udbredt med det udstyr endnu så er det jo en kendsgerning at biler der ikke skulle kunne stjæles bliver stjålet og også uden at en nøgle er stjålet. Teknologien ligner, men der er selvfølgelig den store værdiforskel , men forestil dig hvor mange penge der kan hæves fra kontaktløse betalingskort ved en tur gennem strøg, gågade butikscenter.
    Nu går jeg ikke ind for at stoppe udviklingen, men det er ikke rimeligt at man ikke kan fravælge en sårbar funktion hvis man ikke har brug for den og så er det jo ikke betalingskort indehaverne der får den største fordel ved kontaktløse betalingskort for var det tilfældet ville butikkerne ikke være så interesserede i at investere i udstyret.
    Vi er og bliver små eller store malkemaskiner for de der sider på penge og magt.

    #220570
    testForfatter

    I er den flok bekymrede maskinstormer. Biler kan brydes op også når de er laver med nøgle. Dankort kan aflæses på magnetsribem.

    Faktisk er vores betalingskort og biler mere sikre ind før.

    Og transaktioner under 200 kr er altså hurtiger ind før. Fest hurtige,

    #220572
    automanForfatter

    Tsk, tsk!
    Er nu mere til at få maskinerne til at fungere, hvilket gøres bedst når man forstår at bruge dem, og i visse tilfælde firstår hvordan de kan misbruges.
    I øvrigt må andre da gerne fodre banditterne for nemheds skyld, hvis jeg bare må være fri ;-/

    #220574
    testForfatter

    Ja der er altid modstand mod ny teknologi men argumentet med at en bil uden nøgle sku være mindre sikker en med er ikke korrekt. Det er blevet væsentligt vanskelige både at stjæle biler og misbruge kort.

    #220598
    Mikey 68Forfatter

    Som jeg hørte en synligt begejstret ung mand sige et reklamespot på Youtube (om de nye kontaktløse kort):

    “De er jo meget sikrere for man skal ikke indtaste sin kode, så den kan ikke aflures"
    (frit fra hukommelsen, så ordlyden er måske ikke 100%; men budskabet var tydeligt)

    I bund og grund handler det jo kun om vi skal bruge vores penge – og det skal ske så hurtigt og gnidningsløst (kontaktløst) som muligt 🙂

    Men nej Søren, du er ikke alene – bankerne burde give os muligheden for at slå det fra… og det uanset om ønsket skyldes teknologiforskrækkelse, sund skepsis, religiøs overbevisning eller bare slet og ret trods…

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.