Ægtepar og gældsanering
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies
Mybanker indsamler data gennem cookies for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart. Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google og Snapchat for at vise dig relevante annoncer og/eller optimere vores markedsføring på disse platforme.
Indstillinger for cookies
Her kan du selv vælge, hvilke cookies som deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores cookiepolitik.
Jeg har haft en virksomhed med min kone og nu går ud og lukker den med stor gæld, hvad skar det med min kone hvis jeg søger gældsanering?
Hvis I begge hæfter for gælden, skal I naturligvis begge søge offentlig gældssanering.
Det vil i denne forbindelse være en fordel, hvis I blev erklæret konkurs, da dette giver mulighed for “gældssanering under konkurs" hvor afviklingsperioden er 3 i stedet for 5 år og hvor der ikke stilles krav om at gældssaneringssøgende er i arbejde,
Men ellers er reglerne således, at begge parterne i et samliv skal fremlæge deres økonomiske oplysninger hvis en af dem søger gældssanering. Bestod samlivet da gælden blev stiftet, skal de begge klare sig for det rådighedsbeløb som godkendes i en gældssanering. Er samlivet opstået efterfølgende, skal den der ikke søger gældssanering blot deltage i betalingen af de fælles udgifter og kan beholde den resterende del af sin indkomst.