Lån og Spar bank – 5% på lønkontoen???

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • hundemandenForfatter
    Indlæg
  • #95246
    hundemandenForfatter

    Det er kommet mig for øre at kunder der er medlemmer af foreninger som DJØF, IDA, FSL og andre foreninger har mulighed for at få 5% i rente af de første 50.000 på deres lønkonto hvis hele deres engagement er hos Lån og Spar bank. Pakken hedder LSBprivat®

    Jeg/vi er ikke medlemmer af de udvalgtes foreninger.

    Jeg forstår ikke helt hvorfor alle andre kunder i Lån og Spar Bank vil finde sig i at specielle udvalgte skal have særlige fordele bare fordi de er i en speciel forening. I mit univers kunne de lige så godt sige at dem med blå øjne får store fordele mens dem med brune øjne må nøjes med 0 procent.

    Jeg står overfor et bankskifte og føler mig lidt ramt over ikke at være medlem af de udvalgtes klub 😉

    Har du en mening om denne forskelsbehandling af mennesker/kunder???? Kan man handle sig til samme fordele???

    #220266
    HalliHalloForfatter

    Nu igen et spørgsmål om denne banks tilbud om 5% i rente på en lønkonto, jeg lyver ikke, men det er nok stillet 20 gange herinde eller mere.

    Ja, hvis du er sur over, at mange af deres kunder har den fordel, så er det jo med at flyttet i en fart.

    L/S-Bank er oprindeligt kun for ansatte indenfor staten, og alle statsansatte kan få del i dette tilbud ved at være medlem af Forbrugsforeningen, ligesom mange andre LO-medlemmer ligeledes har denne mulighed nu om dage.

    Med andre ord: En meget stor del af lønmodtagere og pensionister kan få glæde af dette tilbud, men husk at man skal være helkunde, og det er der ligesom ikke alle der har lyst til, da banken vist ikke er konkurrencedygtig med alle produkter.

    #220304
    ABDForfatter

    Du bliver jo ikke fattigere af at andre bliver rigere;)

    Og hvis du generelt mener at din deal er for ringe så snak med din bankrådgiver og så kan du sikkert også få de par tusinder.

    #220310
    HalliHalloForfatter

    Selvfølgelig kan hundehandleren få samme vilkår som alle andre, hvis han er en benhård forhandler, men det kræver jo nok at der er lidt at forhandle med vil jeg tro.

    #220324
    hundemandenForfatter

    Jeg har rettet skriftlig henvendelse til Lån og Spar bank 28.02.2016, men i skrivende stund har jeg intet hørt fra dem. Hallomanden nævner om jeg har noget at forhandle med??? Min kone og jeg skylder ikke penge væk, har en sund økonomi og 250.000 i Santander bank og et hus i DK og et hus i Spanien der er næsten betalt. Men det giver vel ikke rigtig noget der kan bruges i en “benhård" forhandling???

    #220342
    AnonymForfatter

    Jeg har været kunde i banken i ca. 6 måneder og har fordelen på de 5% på min lønkonto, da jeg er ingeniør og medlem af Ida. Jeg synes jeg er blevet behandlet meget skidt, da vi står og vil skifte realkreditlån. Det er ikke optaget etc. Blot stillet en garanti. Har et indlæg her på siden hvis du ønsker det uddybet. 3 andre banker jeg har snakket med, har alle nævnt de syntes det er en meget skidt behandling/stil og de har alle nævnt at de syntes jeg skal klage, hvis de effektuere et krav på kr. 7.000,00 for at stille en garanti i ca. 4 måneder. Er med på det altid er nemt fra konkurrenter at hoppe med på vognen og kritisere konkurrenten. Det jeg vil frem til er, at jeg ikke kan anbefale dem på baggrund at det vi har oplevet.

    #220394
    hundemandenForfatter

    4 dage efter min henvendelse til Lån og Spar bank var de så endelig nået til min forespørgsel. Den flinke dame Laila forklarede mig at deres bank var ejet af “en række faglige organisationer og institutionelle investorer" og det var disse der stillede krav om medlemskab af deres navngivne foreninger for at man kan få del i bankens attraktive 5% tilbud. Laila fortalte mig dig at jeg måske kunne melde mig ind i http://www.forbrugsforeningen.dk og derved opnå 5% på lønkontoen. Men ak, den nævnte forbrugsforening stiller også krav om medlemskab af bestemte fagforbund, blandt andet et som jeg måske “burde" være medlem af. Jeg er ikke medlem af en fagforening, kun Krifas a-kasse. men summa summarum, hvis jeg først skal betale for medlemskab af en fagforening og derudover kr. 132 om året for medlemskab af en forbrugsforening, så forsvinder de tjente kr. 2500 minus skat hvis op i hat og briller. Jeg betegner mig selv som en forholdsvis fri fugl, og i bund og grund bryder jeg mig ikke om at en bank forskelsbehandler og stiller krav til mig om hvorledes jeg skal forvalte vores formue, så tak for jeres kommentarer og nej tak til Lån og Spar Bank. Min næste overvejelse er Basisbank til vores lønkonti, suppleret med Santander til opsparing.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.