Kan jeg sidde alene i huset efter skilsmisse?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95245
    AnonymForfatter

    Jeg står foran en skilsmisse og vil godt blive boende i huset. Vi har 4 børn (2-10år) Huset er belånt med et afdragsfrit lån på 1,08mill og banken har vurderer belåningsværdien til 2,15mill.
    Jeg har en månedsløn på 33.300kr før skat.
    Vi har desværre lige købt ny bil til 190.000 som bliver leveret i næste uge, så et salg af den vil resulterer i stort tab, det er meningen jeg skal have bilen, da hun skal have vores nr 2 bil med sig. (Lille spark til 50000kr)
    Er det realistisk at sidde alene i sådant et hus, når nu fruen skal have halvdelen af friværdien med sig?

    #220252
    MichaelForfatter

    Du bliver selv nødt til at lave et detaljeret budget ud fra en realkreditbelåning på knap 1,6 mio og alle de øvrige udgifter du har. Det kan vi ikke gøre for dig ud fra de sparsomme oplysninger du giver.

    #220262
    OBSForfatter

    Jeg tænker at det rimelige må vel være at I også deler værdien af de to biler så der tages højde for tabet på den nye bil?

    Et rentetilpasningslån med afdrag på 1,6 million kroner koster pt. ca. 6.000 kroner om måneden i ydelse før skat. Uden afdrag er ydelsen ca. 2.000 kroner om måneden.

    Jeg vil gætte på at du pt. har omkring 19-20.000 kroner udbetalt i løn om måneden (+/-), men dertil må så komme noget børne/ungeydelse m.m. som skal regnes med i dit fremtidige budget. Derfra må du så regne baglæns og trække alle udgifterne til huset m.m. fra, så du ved om budgettet kan holde.

    #220264
    ABDForfatter

    Ja du bliver nød til at lavet et budget og liste alle omkostninger og indtægter op. Jeg ville dog budgetteret med et fastforrentet lån med afdrag så du er på den sikre side.

    I det hele taget sørg for at få lavet en retvisende vurdering af husets værdi og sørg for at du får en ordentlig deal. Husk du nu kun har én indkomst til at finansiere det hele, det gør dig meget mere sårbar. Og bliver det hele for usikkert så skal man jo ikke være helt afvisende over for at sælge huset og så leje sig ind et andet sted, selvom jeg selvfølgelig godt er klar over at der også er nogle børn der skal tilgodeses.

    #220268
    HalliHalloForfatter

    Det lyder trist med en skilsmisse, hvorfor jeg vil anbefale at i ikke forhaster jeg, måske forholdet kan reddes.

    Er lidt synd for børnene, men er det endegyldigt, så opsøg en advokat til at ordne papirarbejdet, da du sikkert ikke selv kan udføre dette, for ellers ville du jo nok ikke skrive herinde.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.