Er det klogt som studerende at købe andelslejlighed?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95228
    AnonymForfatter

    Min kæreste og jeg er hver især bachelor studerende i Århus men bliver begge færdige med vores bachelorer til sommer. Vi har besluttet os at vi vil til København at bo til sommer og heraf kommer så mit spørgsmål, er det klogt at købe en andelslejlighed?
    Sagen er den at min onkel og tante hen over sommeren skal fraflytte deres 3 værelses lejlighed på Østerbro og ideen om at købe deres er derfor opstået, men er det nogen god idé og er det realstisk?
    Her er link til andelslejligheden http://www.dba.dk/indre-oesterbro/id-1016009754/?utm_source=facebook&utm_medium=statusopdatering&utm_campaign=syi-facebook
    Om os: vi er begge universitetsstuderende. Min kæreste vil læse videre på sin kandidat med det samme (han er sikret at komme ind) og fortsætter derfor med at være på SU, som er ca. 5.200 om måneden. Derudover har han et studiejob (hvilket han også har planer om at have i Kbh) som han tjener 2.500-3000 på om måneden. Han har altså godt 8.000 om måneden. Hver måned bruger han hvad han har på husleje, mad osv. Han har ingen opsparing, men en lille su låns gæld på ca. 10.000, ved et eventuelt andelskøb kan hans forældre låne ham 50.000 kr rentefrit.
    Min situation er at jeg også har studiejob som jeg tjener ca. 2.800 på om måneden plus SU. Jeg har ingen lån, men derimod en opsparing på 100.000 kr, mine forældre er ligeledes villige til at låne mig 50.000 kr rentefrit. Jeg har planer om at arbejde fuld tid i et år eller 2 før jeg starter på min kandidatuddannelse, og jeg regner derfor med at jeg vil have en større månedlig indkomst end hvad jeg har på nuværende tidspunkt.
    I alt har vi altså ca. 200.000 kr til udbetaling.