Hvad gør jeg med pengene?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • MR20Forfatter
    Indlæg
  • #95206
    MR20Forfatter

    Hej

    Vi står i den situation at vores familie er ved at sælge vores hus. Når vi har al vores gæld betalt, regner vi med at stå med ca. 7 millioner i hånden.
    Vi skal selvfølgelig bo et nyt sted, men nu er der sket det, at jeg er blevet tilbudt at arbejde i mit firmas USA afdeling i en periode (vi regner selv med 2 år).

    Mit spørgsmål, hvis jeg siger ja til jobbet, er hvad der er det bedste vi kan gøre med pengene?

    Hvor kan vi sætte dem, så de er sikre, og også gerne giver noget afkast?

    Hvad med at købe et hus inden vi tager af sted, og så leje det ud, eller vil det være smartere at vente til vi kom hjem igen?

    Vores forventning til huskøb er at vi skal bruge ca. 6 millioner på det.

    #219678
    thsvForfatter

    Placering af pengene overlader jeg til dem, der har forstand derpå.

    Men hvorfor købe et hus i DK, hvis jeres fremtid her ikke er sikker?

    Så ville jeg hellere investere i et sommerhus, jeg kunne bo i perioderne i DK plus at udlejning af disse i korte perioder er sat meget mere i system end udlejning af helårsbolig, hvor I risikerer problemer med en lejer, der ikke kan opsiges.

    Herudover kunne en lejlighed i DK let være bedste udgangspunkt, hvor der ikke er krævende udenomsarealer at passe i perioder hvor I er bortrejst. Mange bor jo i en relativt lille bolig i byen og tager så i sommerhus i sommerperioden. Sommerhuse lige også af denne grund i mange tilfælde i områder med naturbevoksning der ikke kræver en gartner for at vedligeholde.

    #219700
    AnonymForfatter

    I kunne overveje et Skanlux sommerhus, hvis det endelig er sommerhuse. Fornuftig forrentning ift. usikre markeder, når I nu ikke skal låne til det. (udlejningshuse)

    Og nej det er ikke en reklame for Skanlux.

    #219738
    HalliHalloForfatter

    MR20, det var da et pænt stort overskud…

    Måske du skulle tale med din banks “private banking", hvor du sikkert kan få hjælp til forslag til muligheder for placering af dine penge.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.