Pension

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • ThissenForfatter
    Indlæg
  • #95204
    ThissenForfatter

    Jeg har et spørgsmål angående pension. Min kæreste arbejder pt. hos en privat virksomhed, hvor hun ikke indbetaler på sin pension. Hun modtager til gengæld et ekstra-beløb, som skal udgøre pensionsdelen. De penge sætter hun ind på en alderspension gennem Nordea.

    Mit spørgsmål lyder så;
    Da hun jo ikke indbetaler penge på sin pensionsordning, kan det så stadig betale sig at have den ?.. Da den vel kun står og trækker små renter, men samtidigt har en udgift i form af administrationsgebyrer.
    Eller skal hun rykke pengene over på sin alderspension, så de står samlet?
    Alderspensionen er som jeg har forstået det også skattefri.

    Mvh
    Michael

    #219640
    testForfatter

    Mener ikke en pension der er indbetalt af ubeskattede midler på kan konverteret til en alderspension med beskattede midler. Men svaret på hvad der kan betale sig afhænger også af ordningerne så der er næste umuligt at svar på dit spørgsmål. Men jo som tommelfingre regle skal man undgå små ordning. Jeg har så selv to fripolicer som ikke kan laves om.

    Hvis din kone betaler topskat kan alderspension være et dårligt valg som eneste aktive opsparing.

    Der jeg selv har gjort i lignede situationer er at jeg jeg kontaktet de to rådgivnings funktioner og fået deres to svar. Altså her dem der har alderspensionen og fripolicen. Der ville så vurdere stillet lidt yderlige spørgmsål og så træffe en beslutning

    #219660
    HalliHalloForfatter

    Thissen, hvordan skal nogen herinde kunne svare på om det kan betale sig for din kone at fortsætte med en gammel pensionsordning uden at vide noget som helst om den?

    Men hun eller du kan vel ringe til det selskab, der fører ordningen, og forhøre jer.

    Jeg kan dog oplyse, at det normale er, at sådanne arbejdsmarkedspensioner er fastlåst indtil pensionstidspunktet indtræder, dog kan den som hovedregel flyttes til ny udbyder, hvis der skiftes arbejde.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.