Alt-i-en boligkredit frem for flere konti?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87566
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg er i øjeblikket kunde i Danske Bank og har en lønkonto – en budgetkonto, og en boligkredit (foruden mastercard konto).

    Problemet er at Danske Bank tilskriver renter på kontoerne separat. Jeg har jo generelt en 10.000-50.000 kr. stående på løn/budget kontoerne til 0.1 procent i rente eller noget i den stil – samtidig med at jeg har gæld på boligkreditten på 5.0 prc.

    Faktiska ken jeg end ikke selv overføre til og fra boligkreditten men skal skrive til banken hver gang.

    Mit spørgsmål: er der nogle banker, der til kundens fordel regner inde-udestående samlet? Altså sådan at man nok har separate kontoer, men hvor indestående på lønkontoen fraregnes gælden???

    Eller som mininum: at man selv via netbank kan overføre frem og tilbage for at have så lidt som muligt på lønkontoen.

    mvh
    Morten

    #110560
    fk2001Forfatter

    Prøv at se på Jyske Banks totalkonto. Det er hvad du efterlyser. Her modregnes al lån med din positive saldo. Den totale saldo opgøres dagligt, ikke noget med at flytte penge rundt i en uendelighed.

    #110566
    AnonymForfatter

    Skandiabankens ‘Boligprioritet’ opfylder også behovet.

    #110568
    fk2001Forfatter

    Måske, men jeg blev tidligere i dag (i et andet indlæg) belært om at SkandiaBanken skal have første prioritet på lånet. Jeg havde ikke lige indtryk af at Morten Jensens situation kunne opfylde dette.

    I Jyske Bank er der vist ikke nogle betingelser, men renten er nok ikke så god som man kan finde andre steder.

    #110572
    AnonymForfatter

    Alternativt kan tages et tillægslån til 5 % i rente – hvilket gælder for 2. prioritet.

    #110576
    nardusForfatter

    Vi har en boligkredit i Danske Bank, og vi kunne til at begynde med ikke selv overføre pengene hertil. Dette blev dog ændret ved et opkald til banken, så det blev muligt.

    Kristian

    #110578
    AnonymForfatter

    Tak for svarene. Jeg har haft fat i Skandiabanken, da jeg også er kunde der. Men de kræver 1. prioritet i huset – desværre. En stor skam i øvrigt – de kunne jo fx tilbyde deres boliglån inden for en 60-procents belåning eller noget i den retning.

    Kender nogen noget til nykredit eller alm.brand?

    Almbrand tilbyder boligkredit til lige under 5 prc. i øjeblikket, hvor min ligger på 5.1 i Danskebank (efter laaaang forhandling).

    Hvad vil ‘dyrere’ sige i Jyske bank?

    mvh
    Morten

    #110592
    AnonymForfatter

    Kig f.eks. også på Basisbank. Der har jeg selv prioritetslån. Renten er 4,70% pt (ved ikke med den seneste rentestigning) – og de kræver ikke 1. prioritet, men der er selvfølgelig nogle regler. Ring og spørg dem.

    #110618
    AnonymForfatter

    Ja, nu er det jo ikke alle der er så heldige at have et medlamskab af FOA, enten selv eller konen. Boligkredit 4,48% i rente. Du kan bruge den som budgetkonto. Lånebeløbet skal bare være indenfor 80 % af husets værdi. Og samtidig er det en bank som er MEGET beskedne med gebyrer. Selvfølgelig ikke en bank hvor du kan vælge at bruge filialer med cafeborde og rødvin i montre, du må selv klare det på nettet. Jeg har regnet lidt på det inden jeg flyttede og som familie rundede vi en indtægt efter skat på ca. 1000 kr. om måneden ved at skifte fra vestjysk bank.(Men de har også den mest forslugne bestyrelse)…..

    #110718
    AnonymForfatter

    Det var voldsomt! Gælder 4,48 også efter den seneste renteforhøjelse?

    Danskebank følger diskontorenten + tillæg – min ordning er lige stedet til 5.30!

    Vi er desværre ikke med i FOA.

    SÅ: hvem har et bud på, hvor den bedste rente på boligkredit fås netop nu???

    mvh
    Morten

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.