Råd til investering

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • hr. JesperForfatter
    Indlæg
  • #95144
    hr. JesperForfatter

    Hej
    Jeg har ca. 750.000.- stående i Danske Banks investering. Det har givet mig et afkast på ca. 5% årligt. Med det generelle afkast på aktiemarkedet, synes det noget sølle. Hvis ikke man selv vil sidde og rode med aktier, hvem ville i så anbefale til at bestyre ens portefølje?

    #218382
    MichaelForfatter

    Spørgsmålet er nærmere hvor stor en risiko du vil løbe og ikke hvem der skal styre din investering. Det maksimale afkast med minimale omkostninger får du ved at handle enkelte papirer selv, men du løber naturligvis en større risiko hvis du forsøger at afkastmaksimere. Afkast på 10-20% årligt lader sig ikke gøre uden betydelig risiko for tab i samme størrelsesorden eller det der er værre.

    Forvent ikke noget svar der giver dig den hellige gral på et sølvfad. Det lader sig ikke gøre og personligt synes jeg egentlig 5% set over flere år er ganske udmærket.

    #218438
    peter holm larsenForfatter

    100% enig men Michael!!!!

    #218468
    HalliHalloForfatter

    Jesper, du skal se at komme væk fra Danske Bank, da afkastet er for lille og gebyrerne alt for høje.

    Skift til Nordnet og find bedre og billigere fonde der.

    En skribent herinde ved navn “Den interessede" skriver hele tiden om hvor gode de er og anbefaler fonde med lav riskiko og omkostninger.

    Jeg tror det er lige noget for dig, Jesper?"

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.