Flex Funding A/S

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Anders RForfatter
    Indlæg
  • #95089
    Anders RForfatter

    Hej

    Jeg har lidt penge stående på indlånskonti i banker og det er ikke meget jeg får i rente. Læste artiklen om flex fundene på mybanker og faldt derefter over sitet flexfunding.com. Jeg har læst om risici mv. men vil høre om der er nogen som har erfaringer med at låne ud via dem?

    Hilsen Anders

    #217530
    ABDForfatter

    Jeg har brugt lendino.dk rigtigt meget som fungere efter samme koncept, meget brugervenligt og så vidt jeg ved en af de største aktører herhjemme (hvis ikke den største)

    #217642
    HalliHalloForfatter

    Hej Anders

    Har du fået investeret nogle af dine penge i Flex Funding A/S?

    #217764
    Anders RForfatter

    Hej.

    Nej jeg er ikke nået dertil endnu. Men jeg overvejer fortsat at forsøge mig med Flex Funding eller Lendino.

    #219134
    AnonymForfatter

    Hej Anders,
    Jeg selv har for nyligt oprettet mig som kunde i Flex Funding (efter 3 forsøg og megen besvær!). Da jeg var ved at opgive overhovedet at blive oprettet som kunde (kunde og kunde, det er så meget sagt, bruger er vel rette betegnelse) skrev jeg en mail, som deres direktør så agerede på efter at en medarbejder 2 gange kom med en standardbesvarelse, som ikke gav nogen fornuftig mening. Deres standardsystem er enorm firkantet og man skal hele tiden besvare eller uploade filer af det ene eller andet, som man måske ikke lige er i besiddelse af. Det gør processen ekstrem besværlig. Jeg kender ikke Flex Fundings brugerflade. Men jeg kunne forestille mig at der må være andre, der finder deres system alt for kritisabelt og opgiver undervejs?

    Jeg selv skulle (skal) bruge nogle penge til færdiggørelse af en ejendom, der skal sælges eller udlejes efter renovering. Mit kapitalbehov er kr. 500.000 til 1.000.000 og jeg kan stille sikkerhed i 2 ejendomme, der er helt ubehæftet og har en samlet markedsværdi her og nu (januar 2016) i størrelsesorden kr. 3,5 mio. Så risikoen må siges at være minimal.

    Jeg kender ikke til Lendino, men jeg ville gå uden om Flex Funding, hvis jeg var dig. Det kører alt for firkantet hos dem, men det som slog benene væk var deres betingelser! Man FORPLIGTER sig til at acceptere et tilbud ud fra deres indikationer omkring lånets rente samt gebyrer! Der er med andre ord INGEN betænkningstid eller plads til overvejelse! De vil have deres honorar uanset hvad! Bondefangeri, siger jeg blot. Men du har jo gysserne, og da du sidder på den anden side af bordet, kan du i princippet være ligeglad 🙂

    #219346
    AnonymForfatter

    Countach – overvejet at belåne en ejendom med variabel rente i dit pengeinstitut?…tænker det er billigere ud fra det du skriver.

    #219362
    AnonymForfatter

    Mathlian,
    Ingen tvivl om at et kreditforeningslån er det billigste. Men det skal altid ind over en bank. Og bankerne forlanger dels selvskyldnerkaution samt årsopgørelse, seneste 3 måneders lønsedler etc. Jeg er selvstændig og trækker ikke løn hver måned. Og min privatøkonomi vil jeg ikke have blandet ind i et selskab, jeg ikke selv ejer, men er direktør for. Og da ejeren er mindreårig, vil banken have “en voksen" til at kautionere. Jeg anmodede om at lån (550.000), hvor der var sikkerhed i fast ubehæftede ejendomme for en markedsværdi af kr. 4,0 mio.! Det kunne ikke lade sig gøre uden min private medvirken 🙁 Så er man altså for firkantet, efter mit temperament!

    #219582
    AnonymForfatter

    Hvis de er ubehæftede kan du sikkert få et alm. banklån med variabel rente til 2,5-3 %. Som jeg læste det ovenfor virkede det til lånet blev betalt ud på kort tid?

    Men ejeren at det selskab der skal låne penge har en ejer under 18, som ikke kan tegne på vegne af selskabet pga. alder eller?

    Du må kunne pantsætte din ejendom til sikkerhed for et banklån i et selskab – men jeg forstår godt banken vil have indsigt i din/jeres økonomi, da finanstilsynet laver kontroller af baggrunden/dokumentation for økonomien bag udlån.

    #219658
    AnonymForfatter

    Mathlian,
    Normalt har du fuldstændig ret. Men åbenbart ikke i mit tilfælde. Hvis man er almindelig lønmodtager og vil låne i fast ejendom (med sikkerhed i netop fast ejendom), kan man normalt låne til en variabel rente på 2,5-3 %, og din økonomi svarer til lånets størrelse – desuagtet der er fuld sikkerhed for pengene.

    Ja, ejeren af selskabet er mindreårig og dermed ikke tegningsberettiget. Det er direktøren (undertegnede).

    Men det, jeg finder mest tåbeligt, er det faktum at et par ubehæftede ejendomme, der har en markedsværdi på ca. 4,0 mio. ikke engang kunne udløse en belåning på bare kr. 550.000 uden en hulens masse bøvl. HVORI består risikoen??

    Åh fortæl mig ikke om al den hvidvaskning. Bankerne og myndighederne har fat i de forkerte mennesker! Det selskab, jeg driver, er så transparent, så selv vandet i din vandhane er mere grumset end den dokumentation vi har for pengene i selskabet 🙂

    Jeg tror snydepelsene generelt går uden om bankerne, hvis de vil have hvidvasket pengene. Hver anden gang jeg indsætter ca. kr. 10.000 kontant, bliver jeg adspurgt, hvor jeg har pengene fra! Og det er ikke fordi jeg indsætter et sådan beløb hver dag 🙂 At læse ud fra medierne går svindlerne snarere til vekselbureau’erne!

    Nå men, case closed. Jeg har optaget lån via en form for crowd funding. Det er hverken Lendino (kunne ikke engang oprette mig som bruger via deres elektroniske system på nettet!), ej heller Flex Funding, der umiddelbart virkede langt mere professionelle end Lendino, men alligevel alt for tunge i deres arbejdsgang, hvorfor jeg valgte dem fra. Jeg betaler en dyr rente det tredje sted, men alligevel lidt bedre end de to nævnte. Forhåbentlig er der blot tale om en overgangsperiode til færdiggørelse af et hus med henblik på videresalg 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.