Hvad definerer et boliglån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87558
    AnonymForfatter

    Vi skylder knap 2 mill på vores hus i totalkredit og huset er 2,5 mill værd, så der er ikke meget friværdi at komme efter der. Derudover har vi et lån i banken på 460.000. Pengene er brugt til at forbedre boligen. Vi betaler på det lån 8,509 i rente….hvilket jeg synes er meget. Er det ikke? Så jeg prøver her via Mybanker at se på om jeg kan gøre det billigere. Men så bliver jeg i tvivl om lånet i banken er et boliglån eller et forbrugslån. I papirerne står der bare kreditaftale, men de skulle ha’ en kopi af skødet da vi fornylig fik det forhøjet. Hmmmm…

    #110452
    AnonymForfatter

    Hej Bib

    Det der definerer et boliglån, er et lån hvor der samtidigt med lånets optagelse stilles sikkerhed i form af et ejerpantebrev i huset/lejligheden.

    De fleste banker opererer med forskellige rentesatser alt efter om lånet er indenfor 80 %, 95 % eller 100 % af ejendommens værdi. Jeres belåning lægger jer med en finansiering over 95 % (ca. 98 – 99 %) og derfor i den dyre ende. Det skulle dog være muligt at finde et boliglån som ligger på omkring 7,5 %, men spørgsmålet er om det kan betale sig for jere at skifte bank.

    Shop lidt rundt på nettet. Få et tilbud fra et til to andre pengeinstitutter og brug det til at forhandle jeres nunærende rente ned.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.