Køb af andelsbolig???

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87549
    AnonymForfatter

    Hej

    Der er så mange herinde der skriver om andelsboliger.

    Er der nogen der ved om det er rigtigt at os som er køberen af en andelsbolig skal betale for den advokatbistand til skøde osv. der kommer ved køb af boligen.

    Talte med sælgeren i dag og vi ved ikke meget om køb af andelsbolig, og han ved ikke meget om det at sælge den.
    Men havde dog hørt at det var os som skulle betale advokaten.???

    Så hvis nogen ligger inde med gode råd vedr. køb af andelsbolig hører jeg gerne fra jer.

    Tak!!!!!!!!!

    Karina

    #110326
    AnonymForfatter

    Jeg købte andel i juli sidste år.

    Kendet ikke køber.

    Jeg fik fremvist lejligheden og gennemlæste alle regler der var omkring foreningen.

    Købte lejligheden uden advokat eller noget. Det fremgik tydeligt af papirerne hvad jeg hæftede for efter køb og hvad sælger hæftede for.

    mvh
    Rune

    #110362
    AnonymForfatter

    Der skal udarbejdes en købsaftale. Hvis foreningen har en administrator, er det som regel denne der udfører arbejdet. Det er køber der betaler for arbejdet, så du kan evt kontakte ejendommens administrator, og forhøre dig om hvor meget det koster.

    #110374
    RedaktionenForfatter

    Hejsa

    Hvis i begge (køber og sælger) er så “grønne" og andelen koster mange penge, hvad godt kan være tilfældet efter de nye stigninger, ville det nok være smart at sikre sig ved at have en advokat med på din side.

    der kan være mange forhold i andelsboligforeningen som skal være iorden. Finansieringmetode, vedtægter, nødvendige forbedringer der betyder mere i boligafgift mm Alt sammen noget som kan have betydning for jeres fremtidige boligudgift.

    Du kan jo prøve at søge lidt på nettet under boligadvokater og derved finde en som kan hjælpe jer til en ordentlig handel.

    Husk så endelig at det er ikke et lovkrav af man skal betale i forhold til andelskronen (altså må sælger godt sælge billigere end andelskronen berettiger til 🙂 )

    Det har betydning nu hvor alle andelsboligger stiger så kraftigt.

    God handel.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.