Er denne rente ok

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87540
    AnonymForfatter

    Jeg skiftede bank for et år siden og fik ved den lejlighed hævet mit andelsbolig lån til kr. 240000.-
    til en rente på 5% hvilket var det bedste jeg kunne få på det tidspunkt.

    Nu er jeg så ude igen og skal have hævet mit andelsboliglån til kr. 350.000.- og i den forbindelse har jeg fået tilsendt papirer til underskrivning.

    Nu viser det sig så at renten nu er på 6,75%

    Jeg ved at renten er steget, men synes at 6,75% lyder af lige lovlig meget til et lån på kr. 350.000.-

    Det skulle jo ikke undre mig at de gør for så at håbe på man ikke opdager det, gider at tage sig af det, eller andet.

    Ps. Er der evt. et sted hvor man kan følge Nationalbankens rente udvikling så man evt. har noget info når man skal tale med sin bank

    Mvh. Chris1176

    #110218
    AnonymForfatter

    På www. nationalbanken.dk kan du se diskontoen, udlånsrenten m.v.

    Og ja som du selv nævner er renten steget – så de billigste andelsboliglån ligger p.t. på omkring 6%.

    #110222
    AnonymForfatter

    Ja, jeg har fundet ud af man kan se renten inde på nationalbanken.dk

    Men jeg kunne godt tænke mig at se, ikke bare den nuværende rente, men også hvordan renten var for 1 år siden, så jeg har noget at stille min sammenligning op imod.

    #110228
    AnonymForfatter

    Renten er steget med 1,6 % siden 1/12-2005. Du kan på denne side sammenligne andelsboliglån og der kan du sagtens få en rente på lavere end de 6 %.

    #110236
    AnonymForfatter
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.