Bank Nordik indfører 30 kr. gebyr pr. måned for indestående under 100.000 for alle kunder over 28 år – også ved udelukkende en enkelt pensionskonto

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Michael01Forfatter
    Indlæg
  • #94903
    Michael01Forfatter

    Pr. 1. oktober indfører Bank Nordik 30 kr. gebyr pr. måned for indestående under 100.000 for alle kunder over 28 år – også ved en enkelt pensionskonto.

    Hvis man har et visa/dankort, yderligere 150,- pr. år oveni

    Det er godt nok urimeligt, eller hvad ?

    #214776
    HalliHalloForfatter

    Om det er urimeligt kan man selvfølgelig altid diskutere.

    I Danske Bank, som har nogenlunde samme gebyrer, skal man næsten have en million stående for at slippe for gebyrerne eller 750.000 kr. Det er da så meget mere urimeligt, ikke?

    #214780
    thsvForfatter

    Som sædvanligt er det kun den halve sandhed, der oplyses!
    http://www.banknordik.dk/Forretningsomfang.aspx?ID=7226
    F.eks. vi alle kunder med et realkreditlån på mindst 300.000 kr formidlet via Bank Nordik slipper for gebyret.
    Og en kunde med et billån på 90.000 kr og indestående på 10.000 kr vil ligeledes slippe for gebyr.

    Der skal altså ikke være tale om et indestående på 100.000 kr som TS oplyser!

    #214786
    Michael01Forfatter

    Men kan de tage 30,- hver måned, hvis der blot er en pensionskonto med et par tusinde kroner ? Der er jo ingen omkostninger, idet kunden ikke hæver på kontoen

    #214790
    AnonymForfatter

    Det er jo bare at skifte bank hvis man ikke kan lide det. Det er jo super nemt at skifte bank nu til dags.

    #214792
    HalliHalloForfatter

    Michael, jo de må godt tage 30 kr. om måneden, og det gælder også for en pensionskonto med et beskedent indestående.

    Men hvorfor har du kunen enkelt konto hos dem?

    Små pensionsordninger råder alle jo ligesom til at få samlet i en ordning for netop at undgå for store omkostninger.

    Som “LolleThsv" nævner, så tæller gæld naturligvis også med, og det burde jeg nok også have oplyst vedr. Danske Bank, hvor man skal skylde enten 750.000 kr. til dem eller have et indestående på 750.000 kr., eller et samlet engagement på mindst 750.000 kr. for at undgå at betale ca. 500 kr. i årligt gebyr.

    #214794
    Michael01Forfatter

    Hej Hallihallo

    Nu er det ikke mig, men en bekendt, som ingen gæld har, har andelsbolig, og meget få penge, som tænker på at skifte til folkets bank uden nogen aktionærer, men en medlemsejet bank, og totalt uden gebyrer og gratis visa/dankort 🙂 Men de har ikke pensionskonti

    #214800
    testForfatter

    det er jo godt nok let at skifte bank men problemet er efterhånde hvad man skal skifte til.

    Jo mere de andre hæver priserne jo bedre ser danske banks tilbud da efter hånden ud. Hos dansk bank er det billigst tilbud et visa dankort til 150 plus 30kr i kvartalet hvis man kan nøjes med det. Dette nævnt også fordi misinformation om DB priser forsætter og fortsætter

    http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Konti/Prisliste_for_kundepakker_produkter_services.pdf

    Det er mere ind nogen sinde sandt at man er nød til at se på ens bank behov og de forskellige udbydere. Den sammen bank er ikke den rigtige hverken for alle eller for altid.

    #214802
    thsvForfatter

    Ja, ufatteligt at man vil betale for de ydelser, i Nordea er det gratis for alle fordel+kunder, som alle boligkunder i praksis er.
    Sågar gratis Mastercard old får man, gad vide hvad test betaler i kontogebyrer for alt det ialt om året i DB?

    #214804
    testForfatter

    THSV 🙂

    fakta er at danske bank har helt sammen koncept som nordea har i dag. Da jeg kom retur til banken og to deres boligpriortiet var alt gratis også visa dankort, men det ved du jo.

    Senere har dansk bank så indført deres koncept med forskelige priser i forhold til in placering af ydelse i forhold til ens bank forretning. Som du ved summen af depot, pension, ud og indlån inklusiv realkredit lån. Helt som Nordea

    eneste forskel mellem dansk bank og nordea er at noreda så tager 340 kr pr år for et visa dankort med den mindste bank pakke. Og at betaling i nordea er linket til Visa/dankortet der har forskellige priser afhængigt af ehverdag og fordel fordel plus osv.

    Så som jeg skriver er der ingen vej uden om at man ser på ens behov og den “værdi" bankerne tillægger den forretning man kommer med.

    Og THSV da jeg jo aldrig lyver om mig selv er det jo lettest at svare det som er sandt og jeg oplyste dig sidste. Summe af min agentemnet er sådan jeg ingen gebyr betaler til danske bank altså 0 (nul). Og det er da klart at jeg hvis det ændre sig, vil afsøge markedet.

    Min point her er stadig og har altid været at der er ingen bank der er den rigtigt overtid for alle. Jeg ved du misunder mig min boligprioritet og da jeg lavede den med Dansk Bank var nordea slet ikke i nærheden af at kunne tilbyde mig sammen vilkår.

    Men jo jeg ville også være fordels plus kunde i Nordea som jeg eksklusiv kunde i danske bank, og det er helt korekt at det afhængigt af hvilke behov man har og de kunde fordele man kan opnå ikke nødvendigvis er det bedste at være kunde i danske bank. Men af en eller anden grund smerter dig det utroligt THSV at DANSKE BANK faktisk har kunder for hvem banken er det rigtigt valg. 🙂

    Kort gebyr

    http://www.nordea.dk/privat/kundeprogrammer/fordelsprogrammet/fordel-plus.html#Priser

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.