Investering

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94857
    AnonymForfatter

    Hej nogle der har gode råd til investering af frie midler?

    #214140
    testForfatter

    Afdrag, Aktier, bank, virksomhedsobligationer, livet, ejendomme, udanelse eller øl

    #214144
    OBSForfatter

    Det kommer blandt andet meget an på, hvor stort et beløb det drejer sig om, din risikovillighed, din tidshorisont (hvornår forventer du at skulle bruge pengene igen), etc.

    Så du må nok komme med lidt flere detaljer.

    #214146
    AnonymForfatter

    @OBS. Har 100t som jeg ikke får noget af betydning for.

    #214148
    MichaelForfatter

    Undskyld, men forventer du detaljerede forslag til investeringer når det eneste du kommer med en oneliners? Det er ganske enkelt for useriøst. Ingen her aner noget som helst om din situation og økonomi hvilket er et absolut must. Hvis du søger en hurtig gevinst eller lignende så er mit svar: Sæt det hele på sort.

    #214150
    AnonymForfatter

    Beklager meget, det er ikke fordi jeg ønsker at komme med oneliners. Men det er min situation. Jeg kan tåle at tabe dem, men er generelt forsigtig og ikke særlig risikovillig. Jeg har ingen gæld, som jeg kan afdrage på.

    #214154
    HalliHalloForfatter

    Kære Afkast!

    Tak dog en snak med din bankforbindelse om dine muligheder, som alle vi andre plejer at gøre.

    Et godt råd: Spred dine investeringer så meget som muligt.

    #214170
    AnonymForfatter

    @HalliHallo: Synes ikke at der er særligt meget ved at få under 1 %, og ellers synes jeg bankerne er for dyre mht. omkostninger.

    #214172
    testForfatter

    Så køb aktier online Nordnet en sikkerhed mod tab nej

    #214174
    AnonymForfatter

    @test: Du spilder min tid!

    #214182
    OBSForfatter

    @Afkast:

    Med 100.000 kr. ville jeg overveje at oprette et depot hos Nordnet og så købe investeringsforeningsbeviser for pengene. Nordnet’s satser for kurtage er nogen af de laveste i markedet, og udover kurtage for den enkelte handel betales der ingen faste gebyrer.

    Alt efter temperament kan du jo vælge en afdeling med udelukkende aktier, eller alternativt en blandet afdeling med både aktier og obligationer. Men da du ikke er afhængig af pengene, ville jeg satse på en afdeling der udelukkende indeholder aktier. Det kunne eks. være en afdeling med globale aktier. Prøv eventuelt at se på eks. Sparinvests passivt forvaltede afdelinger (Sparinvest Index) hvor omkostningerne er lavere end i aktivt forvaltede afdelinger.

    Du kan også vælge at købe enkeltstående aktier hvis du har mod på at bruge tid på at sammensætte din egen portefølje. Men da beløbet er relativt begrænset ville jeg formentlig nok vælge at satse på en investeringsforening for at få en ordentlig spredning af risikoen i forhold til de enkelte aktie.

    Jeg går for øvrigt ud fra at du ingen gæld har? I modsat fald ville jeg nok afdrage denne før du kaster dig over investeringer.

    Disclaimer: Investering i aktier og/eller obligationer bærer naturligvis ingen garanti for et positivt afkast. Jeg har iøvrigt ingen personlig relation til hverken Nordnet eller Sparinvest, udover at være kunde i Nordnet og investor i Sparinvest.

    #214184
    HalliHalloForfatter

    Ja, det er rigtigt som OBS skriver: Nordnet, Nordnet, Nordnet og vælge aktiefonds eller enkeltaktier alt efter hvad man synes.

    Men vil du være helt sikker på at beholde dine penge, så må du nøjes med rente på omkring 1% eller deromkring, men tag dog en grundig snak med din bankrådgiver eller ring direkte til Nordnet og få en snak med med dem, da det så bliver din bank nummer 2, de kan vist ikke klare almindelige dagligdagsbankforretninger. Sådan var det tidligere, men kan være ændret.

    Held og lykke med formuen og afkasten, Afkast!

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.