Aktiespil med rigtige penge!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Anders Højlund HansenForfatter
    Indlæg
  • #94818
    Anders Højlund HansenForfatter

    Hej

    Jeg har en svensk kollega som siger han er med i et aktiespil, hvor man investerer rigtige penge.
    Så vidt jeg husker indbetaler han 5.000 kr og køber aktier i 9 forskellige firmaer for 500 kr pr firma. De sidste 500 kr indbetales til en pulje, hvor der udbetales præmier i løbet af aktiespillets løb (månedens bedste investor, samlet vinder til sidst o.lign.).
    Man ejer aktierne og spillet er slut står det én frit for hvad man gør med dem ligesom alle andre aktier.

    Findes der et sådant eller lignende aktiespil i Danmark?

    Mvh.
    Anders Hansen

    #213788
    MichaelForfatter

    Aner det ikke, men konceptet er indlysende tåbeligt. Du starter ud med et minus på 10% (de 500 kr der går i “lottopuljen") så hvis du ikke skal gå ud med et tab skal de øvrige investeringer give et afkast på mindst 11,11%

    #213790
    Anders Højlund HansenForfatter

    De 500 kr kan man se som en investering i lottokuponer bare med bedre gevinstudbetaling da alle 500 kr (eller tæt på alle) går til præmier.

    #213792
    MichaelForfatter

    Hvis du tror, at du kan blive rig på spil så bare kør løs. Jeg kan ikke hjælpe dig yderligere herinde.

    #213794
    Anders Højlund HansenForfatter

    Hold nu op. Det er ikke det jeg spørger om. Jeg har ingen ambitioner om at blive rig på spil. Jeg ved da udmærket at de 500 kr er spildt såfremt man ikke vinder hvilket man sandsynligvis ikke gør. Man kan så nemt spilde 500 kr. Går man på restaurant kan man også spilde 500 kr. Man kunne jo bare have spist havregrød hjemme.

    Hvis du ved du ikke kan hjælpe forstår jeg ikke hvorfor du skriver i tråden. Man bliver så træt en gang imellem.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.