Aldersopsparing

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • John N. (13)Forfatter
    Indlæg
  • #94810
    John N. (13)Forfatter

    Ved årets slutning kontaktede jeg min bank for at høre, hvor meget jeg kunne indsætte på min aldersopsparing. Der er en løbende indbetaling over året, men for at være sikker på, at der ikke indbetales for meget, skulle banken lige med ind over.
    Noget gik galt, for da årsopgørelsen blev udsendt fremgik det, at der var indbetalt 11.250 kr. for meget. (Max. er 28100 kr./år.) Dette blev “belønnet" med en ekstraskat på 2250kr. Banken blev selvfølgelig kontaktet og i første omgang mente de, at beløbet kunne trækkes tilbage, men det ville SKAT ikke være med til.
    Fejlen er sandsynligvis en tastefejl – et 1 tal for meget – og indbetalingen blev udført den 30.12 og først opdaget i starten af 2015 – og så var det for sent at ændre i noget.
    Eneste mulighed for at slippe lidt billigere i skat var, at oprette en ratepension og indsætte beløbet der.

    Hvad siger ekspertpanelet til dette – er det eneste mulighed for at slippe lidt billigere i skat?

    #213692
    MichaelForfatter

    Det giver ingen mening at oprette en ratepension for så lille et beløb. Som jeg læser dit indlæg er det banken der har begået en fejl så hvis du har dokumentation for sagens forløb og er uden ansvar/mulighed for at have opdaget fejlen i tide ville jeg bede banken erstatte dit “tab" (ekstra skat). Alternativt gå til Pengeinstitutankenævnet hvis de nægter.

    #213712
    HammerenForfatter

    John Norden
    Er det nu dig der skriver tåbelige indlæg for at lave lidt debat.
    Det virker dumt det her. Især når indlægget læses 3. Gang
    For lige at være sikker tog I lige banken med ind over. Gnæk gnæk

    #213724
    HalliHalloForfatter

    Hvem har lavet denne tastefejl, John? Dig selv eller banken?

    Er det dig selv, så er der jo ikke noget at gøre, og hvis det er banken, så vil den jo sørge for at du bliver stillet som om beløbet ikke er indbetalt. Den har jo mulighed for at gå til skat for at få korrigeret evt. fejl i flere måneder efter årsskiftet.

    Hvorfor har du heller ikke opdaget at din konto pludselig var blevet ribbet for et så stort beløb?

    Hammeren, undrer mig du skriver sådan noget vås, jeg troede ellers du var min eneste og bedste ven herinde, men det her trækker lidt ned.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.