Realkredit- og banklån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • ValnuratForfatter
    Indlæg
  • #94808
    ValnuratForfatter

    Jeg har lige et spørgsmål.

    Min x-kone og jeg har et hus sammen. Vi påtænker os om muligt at jeg kan sidde huset. Hun tager så sin gæld med sig på 300.000,- kr. Vi har et banklån på 150.000,- kr. og et rdlån på 2.100.000. Jeg vil så spørge, hvordan man “afregner". Siger man så at banklånet forsvinder ud af de 300.000,- kr, som x-konen skylder og tager man så de sidste 150.000,- kr. og høvler af på rdlånet så det så er 1.950.000? Hvad med refinansering – kan jeg så låne 1.950.000 i RD 100% eller bliver tvunget til 80% i RD og 20% i banken?

    Jeg har haft et tidligere indlæg, men har ikke kunne finde det, hvorfor denne tråd er oprettet. Jeg undskylder på forhånd.

    #213672
    HalliHalloForfatter

    Det er et rigtig godt spørgsmål, men vil det sige at jeres ejendom er faldet med hele 600.000 kr. siden I købte den?

    Hvis jeg var dig, ville jeg da spørge i din bank for at høre hvilke muligheder du har for at overtage ejendommen.

    Du skulle jo nok kunne overtage rd lånet på 2.150.000 kr. og så aftale med din x, hvordan lånet til banken skal afbetales, men det kan banken rådgive dig alt om, idet der jo nok er tale om solidarisk hæftelse.

    #213680
    HalliHalloForfatter

    Rettelse: Jeg spurgte om ejendommen så var faldet med 600.000 kr., men må hellere rette det inden “Lolletroldene"
    kommer på banen i morgen, for jeg er sikker på at “Thvs" nok skal svare på dit spørgmsål, da det er hans speciale.

    Men ejendommen kan selvfølgelig sagtens være faldet endnu mere medmindre der ikke er afdraget noget videre.

    Men husk nu at få ejendommen vurderet realistisk, men det kræver din x jo nok også, så ingen bliver snydt.

    Det er lidt ærgerligt, at man ikke kan finde hverken sine egne eller andre skribenters gamle indlæg.

    Jeg har tidligere gjort opmærksom på det, men måske det snart bliver korrigeret, er jo ikke den helt store ændringsprogrammering, der skal til, men vil være meget brugbart for alle brugere.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.