Andels/Ejer boliglån

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • LifeLifeForfatter
    Indlæg
  • #94791
    LifeLifeForfatter

    Kunne man forestille sig at en bank ville låne vores familie penge til at boligkøb under disse forhold?

    FAST INDKOMST
    Min kone: 16000 kr
    Mig selv: SU 5800 kr, SU-lån 4400 kr
    I alt: 26200 kr

    FASTE UDGIFTER INKL. MAD, MEN EKSL. HUSLEJE
    8500 kr

    – Det skal nævnes at vi begge er 32 år gamle og vi har 2 små børn. Jeg studere en videregående uddannelse og min kone arbejder fuldtid.

    #213462
    LifeLifeForfatter

    RETTELSE.

    Madudgifter ligger på 4000 kr pr. md.

    #213464
    MichaelForfatter

    SU-lån er ikke en indkomst. Nej, det ser ikke specielt hensigtsmæssigt ud medmindre I har en stor formue der kan bruges som indskud i boligkøbet. Vent med boligkøb indtil du har et fast arbejde

    #213498
    HalliHalloForfatter

    LifeLife:

    Jeg ville i dit sted henvende mig i banken for at få udstedt et boligkøbsbevis, for så ved du nøjagtigt hvad du og familien kan købe hus for.

    #213514
    AnonymForfatter

    Kan oplyse vi ikke havde problemer med at låne Ca 700k for et år siden, hvor kæresten blev færdiguddannet 1 mdr om sommeren og jeg stadig havde knap 3 år tilbage på su. Vi har dog ingen børn, men blev også godkendt på laveste dagpengesats og su/sulån.
    Vi snakkede med jyske bank, l&s samt handelsbanken der gerne ville have os som kunde.

    Med en boligydelse på 3300+forbrug sidder vi nu billigere/større end de fleste lejeboliger i Århus.

    #213516
    MichaelForfatter

    Så I købte bolig for bare ét år siden og søger allerede noget andet nu?? Ja, så skal nuværende bolig jo sælges først og når man gør alle omkostninger til køb og salg op så ender I op med at have boet endda MEGET dyrt i det ene år. Langt dyrere end hvad en tilsvarende lejebolig koster.

    Det er jo jeres eget valg og ingen herinde kan/skal godkende jeres beslutninger, men at hoppe fra ejerbolig til ejerbolig så hurtigt er og bliver en meget dårlig idé.

    #213518
    AnonymForfatter

    Hvor skriver jeg at vi leder efter noget andet? Vi har stadig vores andel og ingen planer og at flytte.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.