Arbejdsgiverpension vs. privat pension?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94768
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg har de seneste år indbetalt til en privat pensionsordning (Let-pension), men står nu overfor et jobskifte til en større virksomhed, hvor jeg er blevet tilbudt en traditionel pensionsordning (Bidrag: arb: 8%, egen: 4%) i en større pensionskasse. For år tilbage have jeg i en tidligere stilling en arbejdsgiverordning i en 3. pensionskasse.

    Mit spørgsmål er så om det kan betale sig at få udbetalt arbejdsgiverbidraget i stedet for at skifte (endnu en gang) og dermed fortsætte i min nuværende ordning i Let-pension, eller om der generelt/typisk er så store fordele ved at benytte sig at en arbejdsgiverordning at det vil være uhensigtsmæssigt rent økonomisk at forblive i den nuværende?

    #213190
    HalliHalloForfatter

    Få det hele samlet på den bedst tænkelig måde, men tag først en snak med din personalekontor i dit nye firma, der kan oplyse dig hvilke muligheder du har, ligesom du kan kontakte dit firmas pensionsselskab.

    Jeg går ud fra at det er en obligatorisk ordning, hvor der kun er få valgmuligheder. Jeg skriver bare det fordi du skriver, at du er blevet tilbudt en 12%-ordning med 4% eget bidrag.

    Om du kan få udbetalt arbejdsgiverbidraget er nok tvivlsomt, jfr. ovenfor.

    #213202
    AnonymForfatter

    Tak for svaret.

    Jeg er i mellemtiden blevet gjort opmærksom på at ordningen er obligatorisk, som du også skriver.
    Så der er nok ikke så meget andet at gøre en at samle alle klatterne.

    God weekend.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.