Formuende kunde søger bankrådgiver med pondus?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94759
    AnonymForfatter

    Jeg skriver herinde da jeg håber der er nogle der kan give et overblik over hvilken bank i Danmark der kunne være et godt match for mig.
    Situationen er den at jeg har en kompleks økonomi, investeringer, ejendomme, selskaber osv. Og en stor likvid formue både privat og opsparet i selskaberne. Ja jeg er en lækkerbisken for bankerne! – Men nu er alt ikke rosenrødt og jeg er lidt speciel på den måde at jeg som hovedregel ikke gider bankernes produkter og deres, til tider, elendige rådgivning. Private Banking som koncept er håbløst hvis de spørger mig. Derimod vil jeg gerne betale for at have en god sparringspartner i min bank. Min bank er et vigtigt bindeled mellem mine aktiviteter og det jeg har brug for at en bank/rådgiver som har pondus og kan rykke hvis jeg har brug for stor momentum i situationer hvor jeg feks skal lukke en handel eller have et nyt realkreditlån på plads eller lignende. Det er også vigtigt at jeg har én rådgiver som er til stede. Det med at ringe og få at vide ens kontakt sidder i møde hver 2. gang man ringer det dur slet ikke.
    Min erfaring er at mine rådgivere bliver lettere sure/fornærmede når jeg fravælger dem i investeringsøjemed og de mister klar indtjening der. Jeg hader returkommission/"kick-back" og gør hvad jeg kan for at fravælge det da det efter min opfattelse gør modtagerens holdninger utroværdige.
    Hvilken bank er mest dynamisk og har bedst forståelse for kunder med specielle behov, og kan se ud over de kasser de normalt vil proppe en ned i?
    Giver det mest mening at søge en specifik rådgiver igennem referencer, eller er der en bank i Danmark der udmærker sig overfor en kunde som mig?

    #213120
    HalliHalloForfatter

    Hvis du er så velhavende som på du hævder, så forstår jeg ikke at du ikke automatisk får en god behandling i din bank, idet alle banker vil gør alt for ikke at miste en så god kunde, d.v.s. smider alt i hænderne, når han træder ind af døren.

    Gå i dialog med din nuværende bank fremfor at spørge om hvilken bank, der kunne være attraktiv for dig. Det er der ingen der vil kunne fortælle dig. Alle banker har meget tilfredse kunder, ligesom de også har en del utilfredse, men det er nok overflødigt at nævne det?

    #213130
    AnonymForfatter

    Hej HalliHallo,

    Ja det kan virke simpelt på overfladen, men problemet, som jeg opfatter det, er at jeg ikke er så attraktiv i bankens øjne når de finder ud at at jeg ikke hopper på de ‘fiduser’ de gerne vil sælge mig.
    Jeg er i Jyske Bank nu og har en rådgiver som har været mange år i banken, han prøver at virke glad og imødekommende men man kan mærke han er slidt og træt af sit job.
    Mit billede af en god bank svarer til hvad jeg forventer af min revisor eller skatterådgiver. Banken skal yde mig en service på det hastighedsniveau jeg forventer, og jeg vil gerne betale direkte for denne service. Men jeg er ikke banken taknemmelig for noget som helst. Jeg ønsker ikke at sidde som en kronisk utilfreds kunde, men det er godt nok svært at finde et service niveau der virkelig rykker.

    #213156
    grgForfatter

    Har gode erfaringer med Ringkjøbing Landbobank – de går gerne langt for at finde individuelle løsninger.

    Har mest haft med deres Erhvervsafdeling i Ringkjøbing at gøre, og ikke deres private banking del (som måske heller ikke er nødvendig).

    #213192
    HalliHalloForfatter

    grg, alle banker går langt for at finde individuelle løsninger.

    Men du elsker i tide og utide at anbefale denne bank, men mit råd er endnu engang at tage kontakt til nuværende bank og oplyse, hvordan kundeforholdet skal og bør fortsætte.

    #215002
    RWSMIRForfatter

    Jeg har svært ved at pege på en bank, der lever op til dine ønsker. På investeringssiden er der dog flere uafhængige alternativer, hvor du slipper for kick back/provisionsproblemet. Vi står selv for den løsning i Miranova, og for at det ikke skal være en reklame for os er her flere alternativer, som jeg håber kan løse din situation:
    Uvildige.dk
    Finanshuset i Fredensborg
    Finansoptimering.dk
    F10
    Derudover kan du også finde en liste over de Fondsmæglerselskaber og Investeringsrådgivere der har licens fra finanstilsynet ved at kigge her: https://www.finanstilsynet.dk/da/Tal-og-fakta/Virksomheder-under-tilsyn.aspx

    #215004
    RWSMIRForfatter

    Til London Calling: I Nordnet kan du få en billig aktiekredit, hvor du kan belåne dine værdipapirer til pt. 1 % i rente (30 % belåning regner jeg mig frem til), så hvis der skal rykkes hurtigt på finansiering ved ejendomskøb, er det måske et alternativ med mindre besvær for dig og lavere rente, end de fleste banker tilbyder.

    #215018
    HalliHalloForfatter

    Selvfølgelig kan man da finde en bank, der dækker LondonCallings behov, fremfor at betale en mindre formue til MIRANOVA eller hvad det firma nu hedder.

    Nu er indlægget imidlertid snart 4 måneder gammelt, så måske vi i stedet kan høre lidt om hvad spørgeren har besluttet sig til.

    #215026
    RWSMIRForfatter

    Til Halli Hallo, enig – selvfølgelig findes der en bank, jeg skal blot ikke kunne sige hvilken, der kan lavere på de specifikke punkter. Det kan ofte betale sig at bruge banken til at låne penge og så finde en anden løsning hvad angår investeringsdelen. Det resulterer samlet set i en billigere løsning, der medfører en større bundlinje.

    #215032
    Den interesseredeForfatter

    I en anden tråd har jeg til en anden person givet følgende PENSIONS-forslag (altså IKKE frie midler!).

    Her er et ETF-PENSIONS-forslag til inspiration.

    Køb og opbevar hos Nordnet. Rebalancer evt. en gang årligt. Ellers er strategen enkel: køb og behold!
    Forslag til pensionsinvesteringer med 50 % aktier og 50 % obligationer, altså svarende til en middel risiko profil.

    1. iShares Core MSCI World(Acc) (EUNL) DE000A0YBR38
    2. iShares MSCI World Minimum Volatility UCITS ETF, ISIN: IE00B8FHGS14 DE000A1KB2D9 (Deutsche Börse)
    3. iShares Core MSCI Emerging Markets IMI (IS3N) IE00BKM4GZ66
    4. Nordnets Superfond Danmark (har ÅOP på nul procent!)
    5. iShares Euro Government Bond 1-3yr UCITS ETF, ISIN: IE00B14X4Q57 DE000A0J21A7 (Deutsche Börse)
    6. iShares Euro Government Bond 7-10yr UCITS ETF, ISIN: IE00B1FZS806 DE000A0LGQH3 (Deutsche Börse)
    7. High Yield Corporate Bond UCITS ETF, ISIN: IE00B66F4759 DE000A1C8QT0 (Deutsche Börse)
    8. iShares Euro Covered Bond (IUS6) DE000A0RFEE5
    9. iShares Core Euro Corporate Bond (EUN5) DE000A0RM454

    med følgende procentfordeling:

    1:25%
    2:10%
    3:5%
    4:10%
    5-9: alle vægtes med ca. 10% hver.

    Held og lykke.

    PS
    Hvis det drejer sig om investering af FRIE midler skal man tænke anderledes af skattemæssige årsager. Overvej her f.es. pasende Sparindeks afdelinger kombineret med Nordnets Superfond Danmark.

    #215036
    morsdrengForfatter

    Hvad er det der får diverse rådgivningsfirmaer til at producere indlæg på dette debatforrum i strid med reglernes forbud mod reklame og salg?

    #215038
    Den interesseredeForfatter

    Mit indlæg fra 9.7.2015 er naturligvis blot et privat indlæg og derfor helt OK. Om forslaget så følges, helt eller delvist, må hver enkelt selvfølelig selv afgøre.

    God sommer.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.