Dagsmaksimum styres af NemID ?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94734
    AnonymForfatter

    Jeg er træt af Dagsmaksimum som flere banker har indført, nogle banker 50.000 kr andre 200.000 kr, mit spørgsmål kunne henføre til at det er NemID der styrer Dagsmaksimum, fordi har man nået Dagsmaks. hos en bank, låser det videre til næste bank.

    Som valutaudlænding (betaler ikke PAL- og renteskatter) overfører jeg tit meget store beløb via e-Bank/Netbank, men gang på gang rammer jeg loftet der styrer Dagsmaksimum.

    Forleden troede jeg at overførslen var nævnt under ekspedition, men senere på aftenen opdagede jeg, fordi jeg havde delt beløbet op, var blevet afvist som overførsel, altså måtte jeg fordele overførslen på flere dage i små bidder.

    Tænker på om den politik gælder for alle også stat, kommuner og store firmaer ? Et sted hvor jeg var ansat, var der også dagsmaks, der måtte man ringe til banken og bede om at overtrække dagsmaks, det kostede hver gang et gebyr.

    Nu vil der være nogle der siger gå i banken og få banken til at overføre, ja tak, mod gebyr for hver overførsel, og det var ikke meningen med Netbank at det kun var for folk med små overførsler ….

    #212886
    MichaelForfatter

    NemID har ingenting med de bagvedliggende systemer at gøre ud over at give adgang til dem. Funktionaliteten (og begrænsningerne) styres af netbanken alene

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.