Frikort

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • spickyForfatter
    Indlæg
  • #94730
    spickyForfatter

    Når nu man ikke betaler skat indtil frikortet er brugt, hvad så. Har indtil videre iår fået bruttobeløbet udbetalt, og det er jo ikke så ringe, men fra 1 marst når der er løn igen, så er det nettobeløbet.. Hvad med de ekstra der er udbetalt, da jeg ikke har betalt skat. Bliver de modregnet næste år eller???

    #212804
    spickyForfatter

    Ud afde 89 der har læst indlægget må der da være mindst en der kan svare på det

    #212806
    MichaelForfatter

    Nej, der sker ikke nogen modregning

    #212830
    smokeyForfatter

    Hvis du allerede nu har opbrugt frikortet og hvis du enten i resten af året eller en del af det, fortsat har lønindtægt, vil jeg råde dig til ændre din forskudsregistrering inde på http://www.skat.dk.
    Hvis det er tæt på du får løn igen (sidst i denne uge?) ville jeg vente til efter den er udbetalt!

    Ved at ændre forskudsreg. opnår du bla a at beskæftigelsesfradrag bliver rigtigt og der kan jo også være rentefradrag og/eller befordringsfradrag.
    Hvis ikke du selv har ændret forskudsreg. før kan du jo få en til at hjælpe dig (og husk felterne med indkomst til dato og skat betalt til dato (hvis du da får trukket skat af din løn inden ændringen af forskud).
    Brug evt også funktionen “Indkomstoplysninger" i din skattemappe (www.skat.dk) til at finde talene for indkomst og skat til dato.

    #212832
    spickyForfatter

    Har netop modtaget eboks om min løn er til udbetaling imorgen. Det er som ventet hele bruttolønnen jeg får minus det tåbelige beskæftigelsesfradrag, som endnu ikke er afskaffet og atp. Som jeg hat forstået det, så beteler jeg bare det mere i skat fremover, så det i den sidste ende går lige op?? Forstået på den måde, at eksempelvis en løn på 30000 giver ca 27500 udbetalt efter ATP og AM bidrag. Hvorimod hvis der skulle betales skat, så ville det “kun" give ca 19000 ( afhænger af fradrag) Den forskel mellem 27.500 og 19.000 skal vel bare betales over de næste måneder, således jeg om 4 mdr ikke samlet st har fået mere udbetalt, end hvis jeg havde betalt skat fra januar af????

    #212842
    thsvForfatter

    Tåbeligt eksempel, da en løn på 30.000 kr ikke er sandsynligt med frikort, som så er mere end opbrugt allerede ved 2 måneders løn.

    Du kan læse om reglerne her:
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789744

    Grænsen for et frikort er for øvrigt 43.400 kr i 2015.

    Ved en trækprocent på 40 på frikortet vil du således få 16.500 kr udbetalt de sidste 10 måneder af 2015, da du ikke har noget fradrag, når frikortet er brugt op.
    Havde du i stedet forskudsregistreret de 360.000 kr som lønindkomst, ville du få ca. 18.500 kr udbetalt hver måned.

    Ønsker du i stedet at få fordelt fradraget over de resterende måneder skal du forskudsregistrere forventet indkomst, så der kan laves et nyt hovedkort for resten af 2015.
    Ved at forskudsregistrere får du også det korrekte beskæftigelsesfradrag, så du får lidt mere udbetalt i resten af året.

    #212844
    thsvForfatter

    “Ud af de 89 der har læst indlægget må der da være mindst en der kan svare på det"

    Havde det ikke været lettere at skrive “Frikort" på Google og selv læse de første link, der dukkede op?

    Ærligt talt virkede dit startindlæg som om du var en af Halli Hallos lærlinge!

    #212848
    spickyForfatter

    Ved du hvad eksempel betyder.. Tydeligvis ikke.. Læs næste gang de indlæg du svarer på!!!!!!

    #212864
    HalliHalloForfatter

    Jeg tør ikke udtale mig i et så kompliceret spørgsmål, men jeg plejer altid i sådanne situationer at ringe til skat på telefon
    72 22 18 18, som burde kunne give dig et klart svar. Du kan i øvrigt også skrive til dem!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.