Sat under administration af Nordea

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94722
    AnonymForfatter

    Efter en konflikt i 2008, med den filial af Nordea jeg er tilknyttet til, blev jeg sat under administration i et særligt system som Nordea selv benævner “care". Reelt betyder det, at jeg ikke bare er stavnsbundet til filialen, men også til en bankrådgiver, der tydeligvis ønsker mig det ondt.
    Jeg har siden 2008 to gange forsøgt at blive overført til en anden filial af Nordea med begrundelse i en tættere geografisk beliggenhed på min bopæl og kunne ikke rigtig forstå, hvordan en sådan anmodning kunne behandles på et par timer med et afslag til følge.
    Nu forstår jeg så, at alt hvad der har med min økonomi at gøre kun må behandles af min nuværende rådgiver i Nordea, hvilket vil sige, at denne reelt har hånd og halsret over mig.
    Særligt bekymret er jeg nu, fordi at mit afdragsfrie andelsboliglån forfalder om et år. Jeg blev telefonisk kontaktet af bankrådgiveren for et halvt år siden (En smart måde at kommunikere på, da det for mig som kunde vil være så godt som umuligt at påvise indholdet af samtalen), hvor bankrådgiveren lovede at “strikke" en løsning sammen for mig. Trods adskillige henvendelser pr. mail, hvori jeg efterspørger den lovede løsning, har jeg intet svar fået.

    Mit spørgsmål går følgelig på, om jeg som kunde har nogen mulighed for at slippe ud af både care-systemet og min nuværende bankrådgivers kløer.

    #212714
    MichaelForfatter

    Du kan skifte bank og få din indkomst sendt til den nye bank, men næppe flytte dit lån med fordi du formentlig har haft en historik med misligholdelse/overtræk. Det hjælper dog ikke på problemet vedr. bortfald af afdragsfriheden så du skal selv finde pengene til at klare forhøjelsen på ydelserne.

    Hvis dit grundlæggende problem er for høje udgifter i forhold til indkomsten så må du jo tilpasse dine udgifter og evt. sælge lejligheden.

    #212716
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar!

    Jeg kan dokumentere, at jeg aldrig har haft overtræk eller på anden måde misligholdt mine forpligtelser overfor Nordea.

    Mit spørgsmål gik på om jeg har en jordisk chance for at komme ud af Nordea’s Care-system og/eller skifte bankrådgiver.

    #212718
    MichaelForfatter

    Hvorfor er du så sat under administration?

    #212720
    AnonymForfatter

    Hævn!

    I foråret 2008 rettede jeg en velbegrundet og veldokumenteret klage til filialen, der gik på at en omlægning af et lån til et andelsboliglån i stedet blev udbetalt til min konto. Fejlen kunne sagtens rettes, men jeg skulle som kunde betale gebyret på ca. 7000 kroner en gang til.
    I første instans reagerede man med beskæmmelse og flovhed over den fejlbehæftede behandling jeg havde fået, hvorefter man to måneder senere vendte skytset mod mig.
    Først fik jeg inddraget mit mastercard, dernæst blev mit Visa Dankort erstattet med et Visa electron.
    Jeg vidste faktisk ikke, at jeg var blevet indplaceret i bankens “tvangsadministration" før sommeren 2008, hvor en venlig filial-direktør i en anden bank “kom til" at vende sin skærm hen mod mig, hvorved jeg fik rig mulighed for at konstatere, at jeg havde fået æren af at være sat under administration.

    Kan jeg bevise det, endsige gøre indsigelse? Nej, for enhver henvendelse fra min side ender prompte på min nuværende rådgivers bord med det samme.

    #212722
    MichaelForfatter

    Hvad mener du med at en “omlægning af et lån til et andelsboliglån i stedet skulle udbetales til din konto"??

    #212724
    AnonymForfatter

    Skift bank! Hvis du kan, så find en helt anden bank.

    #212740
    HalliHalloForfatter

    Du skal ikke skifte bank, men blot spørge mundligt og skriftligt om hvorfor du er sat under administration.

    Sådan noget burde jo tydeligt fremgå af dit spørgsmål, da det ellers ikke giver nogen mening at diskutere….

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.