pensionsopsparing

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87520
    AnonymForfatter

    Er der nogen steder man kan sammenligne de forskellige pensionsseskabers indlånsrente. Min rente er i år 4.5%. Det må kunne gøres bedre. Jeg gider ikke ligge søvnløs om natten og er derfor kun interesseret i en fast depotrente. mot

    #109954
    AnonymForfatter
    #109974
    AnonymForfatter

    Det var så bankernes rente. Lidet imponerende! Men hvad med de rene pensionsselskaber?

    #109978
    AnonymForfatter

    De rene pensionsselskaber er typisk endnu mere ugennemsigtige med deres produkter end bankerne. Ligesom jeg ikke køber varer i supermarkedet hvor deklarationen er mest varm luft, så handler jeg ikke i pensionsselskaber. Det er muligt at de har et OK produkt, men så kan de lære at deklarere det ordentligt, ka de.

    Undskyld – det hjalp dig ikke. Jeg skulle bare af med det.

    #109984
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke der findes mere end højst 10 egentlige kommercielle forsikringsselskaber, og jeg tror de giver en forrentning eller en såkaldt depotrente for 2007 som følger (skal tages med forbehold, da jeg ikke har undersøgt det, men har læst en artikel for nogle uger siden)

    De to største selskaber med næsten 50% markedsandel giver blot sølle 4,5% og det er selvfølgelig

    Danica og PFA Pension.

    SEB Pension og Almindelig Brand giver ligeledes kun 4,5%

    Så vidt jeg husker giver følgende selskaber 1% mere nemlig 5,5% efter skat og det er:

    Nordea Liv og Pension
    Skandia Pension
    Topdanmark Liv
    AP-Pension.

    Der findes sikkert et par selskaber mere, men dem kan du finde på hjemmesiden: http://www.forsikringenshus.dk. Men til orientering optager Alka dog ikke nye kunder mere vedr. pensionsopsparing!

    Hvis du er medlem af en pensionskasse eller af en markedspensionsordning f.eks Pension Danmark kan du sikkert der også indbetale bidrag til en pensionsordning, og nogle af dem giver 6% i depotrente.

    #109994
    AnonymForfatter

    Det sidste forstod jeg ikke. Jeg er allerede medlem af PFA og Danica

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.